۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۹۶۱۱
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

برگزاری جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی در بقاع متبرکه مازندران

برگزاری جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی در بقاع متبرکه مازندران
معاون فرهنگی اوقاف مازندران از برگزاری جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی به مناسبت عید بزرگ غدیر در بقاع شاخص استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که این سازمان در طول سال برنامه های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌کند، اظهار کرد: جشن ولایت علوی اكمال دین نبوی به مناسبت عید بزرگ غدیر در 62 امامزاده شاخص استان بصورت مجازی برگزار می شود.
 
حجت الاسلام قربانی افزود: ویژه‌برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در بقاع متبركه اجرا می‌شود.
 
وی با بیان این که ویژه ‌برنامه‌های خاصی در دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر است توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در مازندران در حال اجراست، افزود: بقاع شاخص استان مجری طرح جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی هستند که این برنامه ها بصورت مجازی برگزار می شود.
 
معاون فرهنگی اوقاف مازندران گفت: این ویژه‌برنامه‌ها از عید سعید قربان و با قرائت دعای عرفه آغاز و با برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله برگزاری جشن و مولودی خوانی خیابانی با حفظ و رعایت پروتکل های بهداشتی، نورافشانی، تبرکات علوی، برگزاری مسابقات غیر حضوری حفظ خطبه غدیر از جمله برنامه های این اداره کل در دهه ولایت می‌باشد.
 
حجت الاسلام قربانی در ادامه ابراز کرد: در غدیر خم مردم با امام علی(ع) بیعت کردند و ما امروز باید با حضرت ولی عصر(عج) پیمان ببندیم.
 
وی، تبلیغ فضایل و جایگاه امامت و ولایت را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به این که تعظیم شعائر و ایجاد فضای شادی در عیدالله الاکبر از اهداف مهم برنامه های اوقاف است؛ گفت: باید مسأله غدیر تبیین و به شبهات رایج در این باره، پاسخ داده شود.
 
معاون فرهنگی اوقاف مازندران ادامه داد: ترویج وقف ولایت علوی بخش دیگری از ویژه‌برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در دهه ولایت است که می‌کوشیم واقفین بتوانند با الطاف الهی، وقف‌هایی را در حوزه غدیر و امیرالمؤمنین(ع) داشته باشند./950/د102/ب1
ارسال نظرات