۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۲۰۹
معرفی کتاب؛

«شبیخون به خفاش»؛ پرونده محرمانه و منتشرنشده از یک فتنه بزرگ

«شبیخون به خفاش»؛ پرونده محرمانه و منتشرنشده از یک فتنه بزرگ
انقلاب اسلامی به عنوان يک حقيقت همیشه زنده دارای فراز و فرودهایی در حیات طیبه خود بوده و در فتنه های مختلف پیش آمده، امتحان خود را به خوبی پس داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی به عنوان يک حقيقت همیشه زنده دارای فراز و فرودهایی در حیات طیبه خود بوده و در فتنه های مختلف پیش آمده، امتحان خود را به خوبی پس داده است. در این فتنه ها به خوبی دیده می شود که افراد فتنه‌گر شناخت و عمق نگاهشان از اسلام چقدر نقصان داشته و ضعيف بوده است. جرياناتی که با اسلام ناب فاصله دارند و فهم دقيقی از اسلام و ولايت ندارند و بخشی از جامعه را با خودشان به سمتی می برند. شدت و ضعف اين کار در صدر اسلام خيلی زياد بود، اما این شدت و ضعف ها در جمهوری اسلامی تناوب‌هایی داشته است و با توجه به بصيرت، آن محيط و عنايت ويژه حضرت حق طبيعتا همچنان اين درخت اسلام و انقلاب اسلامی به سمت بالا می رود و هر از چندی يک شاخه از اين درخت جدا می شود.

کتاب شبیخون به خفاش از فتنه‌ها و دسیسه‌هایی می‌گوید که ناپیدا و نانوشته‌اند! فتنه‌هایی که در سال ۱۳۵۸ در حساس ترین منطقه کشور، آذربایجان، آتش دشمنی را بر نهال نورسیده انقلاب برافروخت تا هرگز قامت راست نکند. از پرونده‌های محرمانه ای می‌گوید که پر بود از نقشه‌های ظریف و ناجوانمردانه برای نابودی و زوال انقلاب اسلامی‌مان. حکایت هیجانی و جذاب شبیخون به خفاش حکایت مردانی است که در لحظه و به موقع، این دسیسه را شناختند و در عملیاتی شگرف، خواب عمال استکبار را آشفته کردند. این کتاب پرده از حقایقی برمی‌دارد که چیزی جز واقعیت نبوده است؛ حقایقی بزرگ از پشت صحنه‌های کوچه‌های تبریز انقلاب.

انتشارات شهی کاظمی، کتاب شبیخون به خفاش را که نوشته محمد ستاری وفایی است به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب شبیخون به خفاش دارای سی و دو فصل است. این رمان فصل‌بندی دارد ولی عنوانی برای فصل ها مشخص نشده است و داستان  در این سی و دو فصل دنبال می شود.

ویژگی های اثر

1. پرداختن به تاریخ معاصر ایران؛

2. پرداختن به یکی از فتنه هایی که در اوایل انقلاب اتفاق افتاده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛

3. این کتاب در واقع رمانی برای برملا کردن دست استکبار است؛

4. داستان پردازی مناسب از دیگر ویژگی ها این اثر است؛

5. نقش مردم تبریز برای مقابله با فتنه.

جمع بندی

علاقه مندان کتاب با خواندن کتاب شبیخون به خفاش، خواندن رمانی را تجربه می کنند که در درون خود پرده از یک پرونده محرمانه و منتشر نشده دارد. این فتنه بزرگ در تبریز و در سال 1358 اتفاق افتاده است. فتنه‌ای که آتش دشمنی را بر نهال نورسیده‌ی انقلاب برافروخت تا هرگز قامت راست نکند.

حکایت هیجانی و جذاب شبیخون به خفاش، حکایت مردانی است که در لحظه و به موقع، این دسیسه را شناختند و در عملیاتی شگرف،خواب عمال استکبار را آشفته کردند.

برشی از کتاب

در صفحه 181 این کتاب درباره اتفاقات در تبریز و وقوع فتنه این مطالب نگاشته شده است:

رادیوهای بیگانه این آمادگی را پیدا کرده‌اند که قبلا به نام تهیه گزارش در روز همه‌پرسی، وارد ایران شوند تا اغتشاشات را گزارش کنند. با هریک از آنها دو ایرانی به عنوان مترجم و راهنما حضور خواهند داشت که مأموریت اصلی آنها، ارتباط، هدایت و سازماندهی اغتشاشگران خواهد بود و یک شب قبل از همه پرسی وارد تبریز خواهند شد.

قبل از شروع اغتشاش ها، انفجارها و ترورها، تمام گروه های غیرمذهبی که خود را پیرو امام اعلام می کنند، چند نفر از عناصر رده یک خود را به تبریز خواهند فرستاد. جلسه ی همآهنگی آنها، به ظاهر به عهده کسی است که روی آقای حکم آبادی نفوذ دارد، ولی در اصل فرد دیگری است. وظیفه ی آن ها هم مشورت دادن و پشتیبانی اغتشاشها در پشت پرده خواهد بود.

فرد اصلی هم آهنگ کننده، قبلا در کنسولگری آمریکا در تبریز کار می کرد و به عنوان مباشر کنسولگری معروف بوده و هست. این فرد ایرانی، تحصیل کرده ی انگلستان و مقیم آمریکاست که چند ماه قبل از پیروزی انقلاب، از طریق سفارت آمریکا در تهران، به عنوان مأمور تأمین و تدارک کنسولگری به تبریز فرستاده شده است و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران و تخلیه کنسولگری تبریز، به ظاهر با کمیته انقلاب اسلامی تبریز همکاری کرده است.

او حتی به دانش نیز امر و نهی می کند، ولی چون دانش با پالیزبان مرتبط است، در مقابل بعضی از دستورات او سرپیچی می کند و من از برنامه های او خبری ندارم؛ ولی از برنامه هایی که تیمسار پالیزبان پی ریزی کرده است، موبه مو خبر دارم و فکر نمیکنم فرار کردن من تغییری در برنامه آنها ایجاد کند؛ چون بیش از چند ماه است که این برنامه ریزی ها انجام گرفته و به این زودی، برنامه جایگزین ممکن نخواهد شد و آنها خیال می کنند من پولشان را برداشته و فرار کرده ام؛ در صورتی که خود پالیزبان این کار را کرده و با متهم کردن من، چند میلیون دلار برای خودش برداشته و می خواست با کشتن من این موضوع را فیصله دهد. چون این پول از طرف بنیاد پهلوی در فرانسه، در اختیار پالیزبان قرار داده شده است.

انتشارات شهید کاظمی، کتاب «شبیخون به خفاش» را در در قطع رقعی و 348 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات شهید کاظمی به آدرس: قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد 131 تلفن: 37840844 025 مراجعه نمایند./826/ن601/ق

«شبیخون به خفاش»، پرونده محرمانه و منتشر نشده از یک فتنه بزرگ

ارسال نظرات