۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۶۶۰۴۳۰

معرفی مسجد قدیمی «الریاض» در جاکارتا

معرفی مسجد قدیمی «الریاض» در جاکارتا
یکی از مساجد قدیمی در جاکارتا، مسجد الریاض واقع منطقه کویتانگ در جاکارتاست که سالیان بسیاری محل نشر معارف اسلامی از سوی علمای مختلف بوده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مسجد الریاض کویتانگ یکی از قدیمی ترین مساجد جاکارتا است و نقش مهمی در گسترش اسلام دارد. این مسجد توسط حبیب علی بن عبدالرحمان در سال 1911 تأسیس شده است.

سابقا، این مسجد نمازخانه و اسمش مسجد المعمور بود، اما پس از آن، در سال 1938 بازسازی شد و رییس جمهور سوکرنو نیز در سال 1963 میلادی بار دیگر برای سومین بار این مسجد قدیمی را بازسازی کرد و قول داد نام جدیدی به این مسجد که به مسجد کویتانگ معروف است، بدهد. با این حال، اوضاع سیاسی در آن زمان امکان پذیر نبود. سپس رژیم قدیم به رژیم نظم نوین بدل شد و این مسجد توسط حبیب علی به مسجد الریاض نامگذاری شد. از زمان جوانی، حبیب علی معارف دینی را به مناطق مختلف پایتخت آموخته بود. حبیب علی متخصص در زمینه های تفسیر، تصوف (عرفان)، فقه و تاریخ بود. هنگامی که به سن پیری رسید، از سفر تبلیغی در اطراف منطقه متوقف شد و به تدریس در خانه و مسجد الریاض تمرکز کرد. پس از آن در مسجد یک آموزش روتین برای تدریس رشته های مختلف برگزار می شد.

حبیب علی در سال 1968 در سن 102 سالگی درگذشت. به پیشنهاد دولت در آن زمان و احترام به او برای خدماتش، وی در مجتمع مسجد به خاک سپرده شد. حبیب محمد که جایگزین او شد نیز در همانجا دفن شد.تاکنون دو مقبره بنیانگذار مسجد و مبلغ اسلام در جاکارتا هنوز هم اغلب توسط زائران سراسر اندونزی بازدید می شود. زائران بی وقفه هر زیارت به هر دو مقبره دعا می کنند.

نویسنده: رایزن فرهنگی ایران در اندونزی

ارسال نظرات