۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۵۸۴۹۸

اندونزی 36.5 میلیارد به فلسطین اهدا کرد

اندونزی 36.5 میلیارد به فلسطین اهدا کرد
وزیر امور خارجه اندونزی اعلام کرد که این کشور مبلغی در حدود 36.5 میلیارد روپیه را به عنوان کمک بشردوستانه به پناهندگان فلسطینی اهدا کرده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، رِتنو، وزیر امور خارجه اندونزی طی سخنانی اعلام کرد که دولت اندونزی مبلغی در حدود 36.5 میلیارد روپیه را به عنوان کمک بشردوستانه به پناهندگان فلسطینی در میان درگیری فلسطین و اسرائیل که با اوضاع فعلی شیوع کوید-19 تشدید می شود، پرداخت کرده است.

این وجوه به دولت فلسطین و آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، UNRWA، هرکدام 1 میلیون دلار آمریکا (معادل 14.6 میلیارد روپیه) و صلیب سرخ بین المللی، ICRC، مبلغ 500 هزار دلار آمریکا (معادل پوند 7.3 میلیارد روپیه) تقدیم شد.

رتنو در وبینار با موضوع الحاق فلسطین که توسط مجلس علمای اندونزی (MUI)، گفت، اندونزی نه تنها به پشتیبانی سیاسی از فلسطین ادامه می دهد، بلکه حمایت مالی و پشتیبانی از اشکال دیگر، از جمله فراهم آوردن توسعه ظرفیت را ادامه می دهد.

در مورد خود برنامه توسعه ظرفیت، در بیش از یک دهه، اندونزی بیش از 8 میلیون دلار آمریکا (حدود 117 میلیارد روپیه) ارائه داده است که شامل 170 نوع آموزش برای بیش از 2.000 فلسطینی است.

در ارتباط با استقلال اقتصادی، اندونزی نیز برای دو محصول برتر فلسطین، یعنی خرما و زیتون، سیاست بدون مالیات صفر درصد صادر کرده است.

در همین حال، مربوط به برنامه الحاق سرزمین فلسطین در کرانه باختری توسط اسرائیل که اکنون رسماً به تعویق می افتد، پارلمان اندونزی با همکاری دولت به دنبال رأی پارلمان جهانی برای مخالفت با برنامه الحاق است.

رِتنو گفت: بیانیه مشترک علیه الحاق اسرائیل به نمایندگان مجلس در سراسر جهان ارسال شد و موفق شد 232 امضا از نمایندگان مجلس از 34 کشور جمع آوری شود.

قرار است آراء جمع آوری شده در مجامع مختلف بین مجالس جهانی و منطقه ای منتقل شود.

نه تنها توسط دولت، اقدام ضد طرح الحاق اسرائیل توسط مجلس علمای اندونزی (MUI) به عنوان مجمع اندیشمندان مسلمان، از طریق قطعنامه این مجلس در مورد نگرش امپریالیستی اسرائیل نسبت به فلسطین نیز انجام شده است.

در یکی از بندهای این قطعنامه آمده است: به شدت الحاقی که توسط اسرائیل علیه منطقه فلسطین کرانه باختری انجام شده است را محکوم می کند ... و این فقط موجب طولانی شدن درگیری و ناامنی جهانی خواهد شد.

نویسنده: رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی 

ارسال نظرات