۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۱۱۵۳
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

بی‌توجهی نسبت به جان مردم؛ انحراف از مسیر حسینی

بی‌توجهی نسبت به جان مردم؛ انحراف از مسیر حسینی
حجت الاسلام الهی آل آقا یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای دین دانست و گفت: کسانی‌ که نسبت به حفظ جان مردم بی‌مبالاتی نشان می‌دهند در مقابل تحقق این هدف مهم امام حسین(ع) قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام علی اکبر الهی آل آقا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم، عنوان کرد: در این ماه بسیار مهم امام حسین(ع) و اصحاب‌شان به عنوان مظهر حق در برابر یزیدیان که مظهر باطل بودند، قیام کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقامه نماز امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: در هنگام اقامه نماز عده‌ای از اصحاب مشغول به نماز و عده ای دیگر به مراقبت و دفاع از جان نمازگزاران پرداختند، این عملکرد در حقیقت اجرای یک پروتکل برای حفظ جان یاران از سوی سید الشهدا(ع) در روز عاشورا بود.

وی توصیه رهبر انقلاب در خصوص پایبندی به رعایت دستورالعمل های عزاداری یادآور شد و اظهار داشت: این توصیه ها به هدف حفظ جان مسلمین و در راستای همان تصمیم امام حسین (ع) در هنگام اقامه نماز در روز عاشور است.

حجت الاسلام الهی آل آقا با بیان اینکه دین اسلام یک دین مبتنی بر عقلانیت است، ابراز کرد: یکی از واجبات مهم دینی حفظ جان است و کسانی که به دستورات بهداشتی عمل نمی کنند در واقع یکی از مهم ترین دستورات اسلام بی‌توجهی کردند.

استاد حوزه علمیه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای دین دانست و افزود: کسانی‌ که نسبت به حفظ جان مردم بی‌مبالاتی نشان می دهند در واقع در مقابل تحقق این هدف مهم امام حسین(ع) قرار می گیرند.

حجت الاسلام الهی آل آقا با دعوت همه عزاداران به تبعیت از رهبر انقلاب در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: در محرم امسال باید دو موضوع برگزاری با شکوه مجالس عزاداری و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت توأمان مدنظر همگان باشد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات