۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۶۱۱۱۲
از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین برگزار شد؛

اجلاس ضرورت‌های آشنایی و اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه

اجلاس ضرورت‌های آشنایی و اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه
اجلاس ضرورت‌های آشنایی و اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه توسط مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجلاس ضرورت‌های آشنایی و اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه توسط مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری دروس حوزه‌های علمیه در فضای مجازی برگزار شد.

ازاین‌رو مجمع عمومی جامعه مدرسین پس از هماهنگی با مرکز ارتباطات و فناوری حوزه‌های علمیه و اساتید ارجمند اقدام به برگزاری محدود اجلاس ضرورت‌های آشنایی و اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه نمود. این همایش با حفظ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آستانه آغاز دروس حوزه‌های علمیه در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برگزار شد.

در ابتدای این اجلاس حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور ضمن خوش‌آمدگویی، آگاهی، آشنایی و ورود حوزویان ارجمند به‌ویژه اساتید محترم را امری لازم دانست.

وی پیش‌بینی و پیشگامی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی از فضای مجازی را امری مهم دانست و بیان کرد: فضای مجازی بسیاری از امور و فعالیت‌های بشر را در برگرفته و موضوع شیوع ویروس کرونا سرعت فزاینده‌ای را در رویکرد به فضای مجازی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی بابیان اینکه فضای مجازی را باید بشناسیم و بر آن مسلط باشیم، افزود: حوزه‌های علمیه، اساتید، فضلا و طلاب با شناخت صحیح و کامل می‌توانند امکانات فضای مجازی را به کار بگیرند و از محاسن فراوان فضای مجازی در راستای نشر معارف دین استفاده کنند.

وی شناخت از چالش‌های فضای مجازی را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت در فضای مجازی دانست و گفت: آسیب‌های فضای مجازی متفاوت از دیگر فضاها می‌باشد ازاین‌رو استفاده از فضای مجازی نیاز به آشنایی و تبحر نسبی دارد که باید نسبت به زوایای آن مسلط باشیم.

رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در پایان افزود: باید شیوه‌های حوزه‌های علمیه را در فضای مجازی بازآفرینی کنیم و راه رسیدن به توفیقات علمی و تبلیغی را هموارتر نماییم.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با قدردانی از اهتمام آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در توسعه فن‌آوری‌های دیجیتال و نرم‌افزار‌های مرتبط با حوزه‌های علمیه و همچنین تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی مسئول مرکزفناوری ارتباطات و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نسبت به جایگاه و تأثیر فضای مجازی در دوران کنونی، سابقه و تاریخ ورود کامپیوتر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه را بیان کرد و افزود: هم‌اکنون با تلاش و همت حوزویان متخصص در این عرصه، زمینه‌های فعالیت اساتید و نخبگان حوزوی در فضای مجازی فراهم و مهیا گردیده که شاهد فعالیت‌ها و رشد فزاینده تولیدات علمی در این زمینه هستیم.

قابل ذکر است؛ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه را جهت امکان آسان برگزاری دروس و همچنین بارگزاری تقریرات دروس خارج در فضای مجازی را مهیا نموده است.

وی با تشکر از استقبال اساتید ارجمند از اجلاسیه اطلاع‌یابی از نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه کشور، آشنایی از نرم‌افزار مذکور را باعث رونق روزافزون دروس حوزه‌های علمیه به‌خصوص در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا دانست.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سال تحصیلی پیش رو را سالی متفاوت از سال‌های دیگر دانست که با همت مضاعف اساتید ارجمند و طلاب و فضلای محترم، می‌تواند سالی موفق در آموزش حوزه‌های علمیه باشد.

در این جلسه حجت‌الاسلام بخشیان از اساتید و کارشناسان فضای مجازی ضمن معرفی مبسوط نرم‌افزار پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه، ویژگی‌ها و چگونگی فعالیت در این نرم‌افزار را به‌ویژه در رابطه با بارگزاری تقریرات دروس خارج، بخش‌های مختلف برنامه پیشخوان بر خط حوزه‌های علمیه را برای استفاده هرچه بهتر اساتید محترم دروس سطوح عالی و خارج و در جهت بهر‌ه‌مندی طلاب و فضلای ارجمند از دروس اساتید را توضیح داد./841/د102/ق

ارسال نظرات