۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۱۵۶
استاد درس خارج حوزه:

برای نابودی کرونا باید معنویت را با عقلانیت همراه کرد

برای نابودی کرونا باید معنویت را با عقلانیت همراه کرد
حجت الاسلام ابراهیمی فر با بیان اینکه با صرف دعا و توسل نمی‌توان کرونا را نابود کرد گفت: باید با از راه عقلانی یعنی رعایت مسائل بهداشتی کرونا را از این مجلس بزرگ بیرون کرد.

حجت الاسلام عبدالجواد ابراهیمی فر استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با انتقاد از افراط و تفریط های صورت گرفته در اظهارات نسبت به عزاداری در ماه محرم، عنوان کرد: رعایت مسائل بهداشتی مانند استفاده از ماسک ضروری است اما نباید با یک‌جانبه‌گرایی بهداشتی در مقابل ویروس کرونا حالت دفاعی و انفعالی داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی فر با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش معنویت و دعا به درستی برای مردم تبیین نشده است، گفت: در بحران ها باید توسل به ائمه اطهار(ره) و خداوند متعال افزایش پیدا کند و اگر دعا و التجا نباشد، خداوند متعال به بندگان خود توجهی نمی‌کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم دعا و معنویت را سبب فعال شدن هرچه بیشتر جامعه برای برخورد متافیزیکی و از بین بردن ویروس کرونا دانست و افزود: چه بسا شرایط استجابت دعا وجود نداشته باشد اما این وظیفه از گردن مومنان ساقط نمی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی فر با بیان اینکه دعا و توسل جایگزین مبارزه پزشکی و بهداشتی با ویروس کرونا نیست، ابراز کرد: همان طور که مجلس اباعبدالله (ع) را باید از نجاسات تطهیر کرد، ویروس کرونا را نیز باید با از راه عقلانی خود یعنی رعایت مسائل بهداشتی از این مجلس بزرگ بیرون کرد.

وی با اشاره به اینکه روضه حضرت اباعبدالله(ع) یکی از بهترین اماکن برای محل اجابت دعاست، عنوان کرد: با این حال نباید انتظارات غیر عقلانی داشته باشیم و اینکه گفته شود کسی در مجلس عزا دچار بیماری نمی شود، خطا و نادرست است.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: با ظرفیت بالایی که در مجالس عزاداری ماه محرم وجود دارد باید از موضع انفعالی در برخورد با ویروس کرونا بیرون آمده و با دعا و ارتقا معنویت در جامعه زمینه، نابودی کرونا از مجالس روضه مهیا شود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات