۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۵۲۸

انتشار شماره جدید شیرازه کتاب؛ ماهنامه تخصصی کتاب و کتاب‌خوانی

انتشار شماره جدید شیرازه کتاب؛ ماهنامه تخصصی کتاب و کتاب‌خوانی
مجمع ناشران انقلاب اسلامی شماره ۴۴ و ۴۵ نشریه «شیرازه کتاب» را در ۱۲۰ صفحه به سردبیری محمدمهدی شیخ‌صراف و مهدی سلیمانی منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مجمع ناشران انقلاب اسلامی شماره ۴۴ و ۴۵ نشریه «شیرازه کتاب» را در ۱۲۰ صفحه به سردبیری محمدمهدی شیخ‌صراف و مهدی سلیمانی منتشر کرد.

مهدی سلیمانی در سرمقاله‌ای با عنوان «فرهنگ در انتظار احیا»، به استقبال مجلس یازدهم و کمیسیون فرهنگی دوره جدید مجلس رفته و به نکاتی اشاره می‌کند که لازمه توجه در حوزه قانون‌گذاری است.

در بخش «خانواده نشر»، انتشارات قدر ولایت معرفی شده است و علاوه بر انتشار مهم‌ترین اخبار و رخدادهای حوزه کتاب طی دو ماه گذشته، مطلبی هم درباره نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت تنظیم و منتشر شده است.

تحریریه «شیرازه کتاب» در پرونده ویژه این شماره، به سراغ «تولید در اکوسیستم حرفه‌ای نشر» رفته و گفت‌وگوهایی با سیدحسین شهرستانی، ابراهیم شمشیری، مجتبی شاهمرادی، سعید مکرمی و محمد حقی داشته است. در این بخش متن میزگرد «تولید کتاب در اکوسیستم حرفه‌ای نشر» با حضور میکلا بنیچی، نماینده آژانس ادبی بنیچی و سریانی در رم، مریم رونق قائم‌مقام انتشارات فرمنش، علی عرب‌زاده مدیر حقوق خارجی آژانس ادبی دایره مینا و سید احمد موسوی از مجله شیرازه کتاب گردآوری و منتشر شده است.

در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری پنجم «نکته‌هایی برای نوشتن» که توسط خانم فاطمه سلیمانی ازندریانی به نگارش درآمده است نگاهی هم به کتاب «من تقی‌زاده هستم»، «خال سیاه عربی» و «یک روایت معتبر از سینما رکس» شده است. در این بخش چهار کتاب برای ترجمه با موضوع فلسطین به ناشران و علاقه‌مندان پیشنهاد شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره به دو موضوع روز خبرنگار و کرونا پرداخته‌اند که در آن خبرنگاران حوزه کتاب از تجربیات خود در این عرصه می‌گویند و کارشناسان کتاب نیز اثرات ویروس کرونا بر صنعت نشر کشور را بررسی کرده‌اند.

برای تهیه نسخه فیزیکی این مجله می‌توانید از طریق نرم‌افزار کتابیکا(بخش کتاب روبیکا) و برای تهیه نسخه الکترونیک از طریق طاقچه اقدام کنید./826/د102/ق

ارسال نظرات