۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۱۹۳۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد؛

اجرای طرح «امام روستا» و «امام محله» توسط روحانیان و مبلغان

اجرای طرح «امام روستا» و «امام محله» توسط روحانیان و مبلغان
همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: مهمترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی، ورود به عرصه های اجتماعی در قالب طرح «امام روستا» و «امام محله» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین آمار 956 هیات مذهبی در سامانه «بیرق» ثبت نام خود را انجام داده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: براساس برنامه ریزی ها و تصمیمات اتخاذ شده، مراسم های عزاداری محرم امسال در سراسر کشور به علت کرونا تغییرات بسیاری داشته است.

وی تصریح کرد: یکی از این تغییرات این است که دسته جات عزاداری نباید نباید از محل هیات جابجا شوند و از سوی دیگر مدت زمان عزاداری ها طبق دستورالعمل های داده شده نباید بیش از 2 ساعت طول بکشد.

حجت الاسلام نظیری در ادامه سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه هیات های مذهبی در استان همدان در این شب ها به خوبی دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی را رعایت کرده اند و امیدواریم که این روند تا پایان ایام عزاداری همچنان ادامه داشته باشد.

این مقام فرهنگی افزود: خوشبختانه امسال اداراتی همانند آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و... ملکف شده اند که برای انجام عزاداری های محرم فضای لازم را در اختیار هیات ها قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه امسال به خاطر کرونا پخش هرگونه نذری ممنوع می باشد، گفت: امسال برای مدیریت نذورات مردم با آیت الله موسوی اصفهانی؛ مدیر حوزه علمیه استان همدان هماهنگی های لازم را انجام داده ایم، لذا سامانه 31774 به همراه یک تیم کارشناسی برای راهنمایی مردم در بحث نذورات محرم تشکیل داده ایم.

حجت الاسلام نظیری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امسال ۸۰۰ نفر از روحانیان مستقر، طرح هجرت و ائمه جماعات در ایام محرم به سراسر استان همدان اعزام شده اند که علاوه بر اعزام حوزه علمیه خواهران، حدود ۱۲۰ روحانی نیز از شهر مقدس قم به این استان اعزام شده اند.

این استاد حوزوی گفت: مهمترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در بحث تبلیغ، ورود به عرصه های اجتماعی و شناسایی معضلات توسط مبلغین در قالب طرح «امام روستا» و «امام محله» است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات