۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۹۶۳
امام جمعه همدان:

امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود

امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: باید با فرهنگ سازی درست و صحیح، امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ و مطالبه عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان آمران به معروف و ناهیان از منکر استان همدان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، مطرح کرد: برای نتیجه گرفتن از اجرای امر به معروف و نهی از منکر ابتدا باید ساختار سیاسی و مسئولان اصلاح شوند.

وی با اشاره فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب درباره روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی در انتخابات سال آینده، بیان کرد: با روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی می توانیم امید این را داشته باشیم که اصلاحات سیاسی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر تغییر نگرش مسئولان در بحث امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: این فرهنگ باید مطالبه عمومی شود و امر به معروف و نهی از منکر را در دل مردم زنده کنیم.

وی با اشاره به تنزل دادن امر به معروف و نهی از منکر به مساله حجاب و عفاف توسط برخی، عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف یکی از مسائل است و مسائل بسیار مهم تری هم وجود که باید در آن ها نیز ورود کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضمن تاکید بر احیای روحیه مطالبه گری در مردم توسط مسئولان، گفت: امروزه برخی از مردم نسبت به بعضی ناهنجاری ها بی تفاوت شده اند و ما باید جلوی این قبح شکنی را بگیریم و امر به معروف و نهی از منکر را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا، اظهار داشت: باید برای مردم و عزاداران امام حسین(ع) مبانی فکری امام برای قیام را تبیین کنیم تا هدف امام اصل باشد و به حاشیه نرود و در ذهن آنان نقش ببندد.

ضمنا در پایان این مراسم از فعالان و کنشگران برتر عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان همدان تجلیل و قدردانی شد./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات