۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۶۲۰۹۱
حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی:

اطاعت محض از ولی شرط حسینی شدن است

اطاعت محض از ولی شرط حسینی شدن است
تولیت حرم امامزاده صالح(ع) گفت: ثمره اصلی اطاعت که در اندیشه شکل می گیرد، آن است که انسان با تمام وجود تبعیت کند، تا جایی که جز امرِ یار برای او چیزی اهمیت نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی در مراسم عزاداری شب عاشورا در هیئت فاطمیون قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان این که محبت آل الله موضوعیت دارد، اظهار داشت: شرط کمال در مدال و جایگاهی است که پیرو این مکتب به مدال «مِنّا» مفتخر و مزین شود که سلمان به این جایگاه رسید.

وی افزود: جمعی که در سال 61 هجری غربال شدند و در کنار سید الشهدا(ع) ماندند، مسأله ای فوق طاعت نصیبشان شده بود و امام زمانشان در تاریکی فرمود که طاعت را از شما برداشتم و اطاعت کنید و بروید؛ جمعی که مانده بودند از این حرف آقا متأثر شدند و گفتند که زندگی پس از شما مفهومی ندارد و نمی توانیم لحظه ای دور شما را خالی کنیم.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) تصریح کرد: خیلی از افراد، امام حسین(ع) را تا کربلا یاری کردند اما نتوانستند تا لحظه آخر بگویند «لبیک یا داعی الله»؛ در اطاعت شاید طاعتی انجام شود اما ممکن است که گرایش درونی نسبت به آن وجود نداشته باشد و افراد رفع تکلیف کنند.

وی افزود: ثمره اصلی اطاعت که در اندیشه و درون شکل می گیرد، آن است که انسان با تمام وجود تبعیت کند، تا جایی که جز امرِ یار برای او چیزی اهمیت نداشته باشد.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی بر اهمیت عمل به سیره اهل بیت(ع) تأکید کرد و اظهار داشت: کسی می تواند تمام زندگی اش مثل اهل بیت(ع) شود که زندگی اش حجت خدا شده باشد؛ معیت و همه وجود را وقف و فانی در حجت خدا قرار دادن، لحظه ای است که فکر انسان در کار نبوده و خودی در میان نباشد؛ کسانی که با حساب و کتاب در صحنه کربلا حاضر شده بودند، جا ماندند و نتوانستند تا آخر این جریان، حضرت سیدالشهدا(ع) را یاری کنند.

وی گفت: محبت واقعی و عشق حقیقی عشقی است که انسان غیر از معشوق و محبوب چیزی را نبیند، زندگی زمانی کاملا حسینی می شود که از کمند خود رهیده باشیم و کسی می تواند به مقصد کمال برسد که نسبت به ولی امر از شاخصه طاعت هم گذشته باشد.

تولیت حرم امامزاده صالح(ع) با اشاره به تبعیت محض حضرت ابالفضل(ع) از امام حسین(ع) تصریح کرد: در خصوص حضرت عباس(ع) نداریم که در طول زندگی اش جایی برایش سؤال پیش بیاید؛ می دانست که باید تمام اراده اش را با فرمان امامش تنظیم کند؛ خیلی ها برای رهبر معظم انقلاب هزینه آفرینی می کنند و به جای این که حمایت کرده و خود را با مقام معظم رهبری تنظیم کنند، مسأله ای را به رهبری تحمیل می کنند.

وی با اشاره به ولایتمداری شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی نه تنها یک بار به آقا نه نگفت، بلکه نگفته عمل می کرد، این تبعیت می شود و این که با اشاره ای بدانیم که باید چطور عمل کنیم، هنر است./822/پ202/ق

ارسال نظرات