۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۲۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مجلس قوانین غربی را اصلاح کند

مجلس قوانین غربی را اصلاح کند
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجلس شواری اسلامی با فاصله گرفتن از وحشی پرستان به سرعت قوانین غرب زده را اصلاح کند، گفت: اولیای غرب زدگان طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، در شام غریبان شهدای کربلا در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: نخستین کسی که در کشور قریب به 20 سال پشت تریبون نماز جمعه از عدالت اجتماعی صحبت کرد مرحوم هاشمی رفسنجانی بود البته عدالت اجتماعی را به روش خود تفسیر کرد زیرا طرح آن مرحوم از عدالت اجتماعی  شبه طرح‌های لیبرالی بود.

وی ادامه داد: شعار کلی از اجرای عدالت اجتماعی دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید به این شعار عمل کرد؛ کسی که یقه مسؤولان را می‌گیرد و می‌گوید تو حق نداری بیشتر از محرومان جامعه داشته باشی؛ آیا این عدالت خواهی نیست؟ بی‌عدالتی نتیجه بی‌تقوایی است.

رانت خواری نتیجه بی عدالتی در نظام بانکی و پولی

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مواسات را یکی از راهکارهای اجرای عدالت در کشور بیان و عنوان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی بتواند نظام پولی و بانکی را بر اساس طرح جدید شخم بزند می‌تواند تا حدودی عدالت را در جامعه اجرا کند در غیر این صورت با این سیستم بانکداری و بودجه مدام باید شاهد رانت‌خواری و دزدی باشیم.

استاد حوزه علمیه مواسات را مهم‌ترین امتحان قبل از ظهور دانست و اظهار داشت: مقصود از مواسات تنها توجه به معنای اخلاقی آن نیست، برای مثال در مواسات به معنای سیاسی می‌توان به تبعیت حضرت عباس(ع) از امام حسین(ع) و کاری که برای ایشان انجام داد اشاره کرد؛ بنابراین در مواسات سیاسی اگر رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان کاری که حضرت ابوالفضل انجام داد برای رهبر معظم انقلاب انجام ندهند عاقبت به خیر نمی شوند.

گفتن گاری چه زمانی بی احترامی است؟

وی ادامه داد: مغز عدالت‌خواهی آن است که مطالبات ولی جامعه دنبال شود، برای رهبر و ولی جامعه باید ابهت، اقتدار و نفوذی قائل بود تاکسی جرات نکند از راهبردهای ایشان مثلاً اقتصاد مقاومتی تخطی کند، امروز اگر مسؤولان از اوامر ایشان تخطی می‌کنند به خاطر آن است که درزمینهٔ عدالت کم‌کاری صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: عدالت سوزی آن است که طرف یقه وزیر خود را نگیرد بگوید چرا فلان کاری که می‌دانی درست است انجام ندادی؛ آن موقع می‌گویند گاری بی‌احترامی است! مسؤولان نوکر مردم هستند اگر امکانات ندارند گاری که وجود دارد بار مردم را به‌وسیله آن به دوش بکشند؛ این سخن به معنای حیوان بودن مسؤولان نیست.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی، گفت: اگر تقوا داشته باشید اجر آن را می‌دهد، قرار نیست خدا مال شمارا به‌وسیله انفاق از شما بگیرد زیرا پروردگار عوض آن را برمی‌گرداند، چرا برخی از شما هنگامی‌که سخن از انفاق به میان می‌آید بخل می‌ورزید درحالی‌که این بخل به خودتان برمی‌گردد؛ خداوند متعال غنی مطلق و انسان فقیر محض است.

نامگذاری خیابان به نام قاتلان مردم!!

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید با رهبر جامعه اسلامی مواسات داشته باشند، بیان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند: عدالت چیست؟ برحسب ظاهر یک مساله بسیار ساده‌ای است! اما در مصداق و عمل مساله عدالت بسیار دشوار است به‌گونه‌ای که عدل همان حق است، تواصف عدالت آسان اما در عمل رسیدن به عدالت مشکل است، عدالت با عقلانیت همراه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: جنگ تحمیلی به خاطر بنی‌صدر و بازرگان بر ملت ایران تحمیل شد، 17 هزار شهید ترور نتیجه طرز تفکر بازرگان بود حالا برخی خیابان‌ها را به اسم او نام‌گذاری می‌کنند، آیا این عدالت است؟ همه مسؤولان اقتصاد مقاومتی را تصدیق و تائید می‌کنند پس چرا اجرا نمی‌کنند؟

استاد حوزه علمیه از راه‌اندازی مرکز راهبردی و مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه با حضور 50 تشکل مردمی در قم خبر داد و گفت: نماینده بسیج نیز عضو این مرکز است؛ رهبر انقلاب می‌فرمایند: بسیج مصداق مردم‌سالاری دینی است؛ بسیجیان و حوزویان گوش‌به‌زنگ باشید دستورالعمل‌ها و نقشه راه برای برگزاری تمدن نوین اسلامی طراحی‌شده است.

جنایت و تجاوز آن هم با شعار اصلاح

وی بابیان اینکه تمدن غرب با منطق زورگویی رفتار ظالمانه و متجاوزانه خود را اصلاح می‌نامند، عنوان کرد: اگر تمدن غرب را با دیگر تمدن‌های جهان بسنجیم معلوم می‌شود که تمدن غربی شگفت‌انگیز است یا توحش آنان؛ تمدن غرب، تمدن توحش است بنابراین به یاد یزید زمان را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه پیشرفت غرب به‌جای اینکه به سمت تمدن باشد به‌سوی توحش حرکت می‌کند، ادامه داد: آیت‌الله بهجت(ره) فرمودند: ارتباط برقرار کردن با غرب به نفع آنان و به‌نوعی دست دراز کردن به‌سوی یک عده وحوش، حیوانات و درندگان است، میل داریم که به ما قرض بدهند؛ اگر حیوانات وحشی اسلام و ایمان بیاورند بعید نیست اما غربیان از وحوش هم بدتر هستند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه غرب‌زدگان عاشقان توحش هستند، خاطرنشان کرد: امروز برخی با شعارهای صریح غربی رأی می‌آورند، امام خمینی(ره) می‌فرمایند: تا زمانی که غرب‌زدگان از کشور نروند و یا اصلاح نشوند نمی‌گذارند به استقلال برسیم، تعداد غرب‌زدگان زیاد نیستند اما فضولی آنان زیاد است، کسانی که قبله آنان غرب است اولیایشان طاغوت است؛ مجلس شورای اسلامی از وحشی پرستان و پسرخاله‌های داعش فاصله بگیرد کمیسیونی تشکیل دهید و هر چه قوانین غرب‌زده وجود دارد اصلاح کنید./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
آقای پناهیان درود به شرفتون
0
0