۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۲۰۹
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ارتقاء شأن و جایگاه عزاداری حسینی با رعایت پروتکل ها از سوی هیأت های مذهبی

ارتقاء شأن و جایگاه عزاداری حسینی با رعایت پروتکل ها از سوی هیأت های مذهبی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: شأن و جایگاه عزاداری سید و سالار شهیدان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی دو چندان شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به این که مراسم عزاداری امسال علیرغم تلاش بدخواهان برای منحرف کردن ذهن ها باشکوه تر هر سال های گذشته برگزار شد، گفت: عاشقان و دلدادگان حسینی نشان دادند پای عهد و پیمان خود با سید و سالار شهیدان تا آخرین لحظه خواهند ماند.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای کمرنگ کردن عزاداری حسینی، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری ها، این مراسم معنوی با عظمت و شکوه خاصی برگزار شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت حسینی به ویژه هیأت های مذهبی در رعایت توصیه های بهداشتی بسیار خوش درخشیدند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی امسال الگوی نوینی از عزاداری در شرایط خاص را به دنیا ارائه کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: علیرغم این که دشمنان داخلی و خارجی تلاش کردند با سوء استفاده از فضای به وجود آمده هیأت های مذهبی را به عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی محکوم کنند، اما تشکل های دینی و عزاداران حسینی توصیه های بهداشتی ابلاغ شده به طور کامل اجرایی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که شأن عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی حفظ شد، بیان داشت: هیأت های مذهبی ثابت کردند همواره پیرو ولایت و تابع قانون و دستورالعمل ها هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که دشمن از ماه ها قبل خط رسانه ای را تضعیف عزاداری امام حسین(ع) آغاز کرد، افزود: هدف اصلی دشمن زیر سؤال بردن هیأت های مذهبی و تخریب چهره عزاداران بود که با هوشمندی هیأت ها این توطئه شکست خورد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هوشمندی و بصیرت عزاداران حسینی، جایگاه هیأت های مذهبی را ارتقاء بخشید، خاطرنشان کرد: علیرغم این که برخی ها تلاش کردند برچسب بی قانونی به هیأت های مذهبی بزنند، اما این هیأت ها ثابت کردند در تبعیت از قانون پیشگام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمنان باید بدانند چراغ اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان هیچ گاه در جهان خاموش شدنی نیست، تصریح کرد: معرفت حسینی چراغ هدایت بشریت به سمت رستگاری و سعادت حقیقی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان فرصت برای کسب معرفت حسینی است، بیان داشت: این مراسم معنوی علیرغم شیوع ویروس کرونا با عمل به توصیه های بهداشتی برگزار و بار دیگر عظمت و شکوه حسینی به جهانیان اثبات شد.

وی با بیان این که مراسم عزاداری امسال، تعهد، قانون مداری و همچنین ولایت مداری عزاداران حسینی را به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: شعور حسینی در عزاداری های امسال موج می زد و این ناشی از همان درک و معرفت حسینی است که ملت ایران از فرهنگ ناب عاشورا آموختند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات