۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۲۲۱۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

نقش وحدت آفرین اربعین در تحقق تمدن نوین اسلامی

نقش وحدت آفرین اربعین در تحقق تمدن نوین اسلامی
تهران - استاد حوزه علمیه به نقش وحدت آفرین اربعین در تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: قدرت نرم اربعین بهترین راهبرد برای ساخت تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، دوشنبه شب در اجتماع بزرگ منتظران اربعین که در باغ هنر برگزار شد، گفت: هیات یک نمونه برجسته و با قدمت از جامعه اسلامی است.

وی هیات را نعمتی از گوهرهای بی نظیر حیات بشر و کلید رفع بسیاری از مشکلات و دردها دانست و ادامه داد: اربعین فینال هیات ها و نهایت دسته های عزاداری است که در پیاده روی اربعین گرد هم جمع می شوند، اربعین همه زیبایی های هیات را دارد علاوه بر اینکه فراملیتی و جهانی بودن نیز از شاخصه آن به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اربعین الگویی از هیات های مذهبی برای پی ریزی تمدن نوین اسلامی است، اظهار داشت: اربعین پدیده عظیم بشری است که در جامعه اسلامی بر محور اباعبدالله الحسین(ع) تجلی پیدا کرده است؛ یکی از ویژگی های اربعین بها دادن به افراد و حفظ اصالت فردی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: غرب برای آن که بتواند مردم را اداره کند دست به خشونت می زند و علمیات روانی و فرهنگی به راه می اندازد تا از این طریق مردم را ضعیف کند تا کسی نتواند در برابر این سیستم قد علم کند در حالی که در اسلام حفظ اصالت فرد بسیار مهم محسوب می شود تا افراد بتوانند به کمال برسند مصداق این سخن را می توان در پیاده روی اربعین مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه در پیاده روی اربعین 20 میلیون زائر از قانون نانوشته تبعیت می کنند، عنوان کرد: فرد نباید در برابر یک سیستم نابود شود بلکه باید استقلال، هویت و عزت خود را حفظ کند؛ محور اتحاد دل‌ها و اندیشه‌ها در اربعین امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: اگر الگوی اربعین در زندگی افراد پیاده شود و مردم فداکارانه باهم زندگی کنند دیگر نیازی به قانون نخواهند داشت زیرا قانون برای دزدها و پیشگیری از دزدی‌ها تصویب و پیگیری می شود؛ اگر مومنان با الگو برداری از اربعین با یکدیگر متحد شوند قدرتمند می شوند و می توانند این سبک زندگی را در جامعه حاکم کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات