۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۲۲۲۷
استاد حوزه علمیه:

طلاب خواهر رسالت زینبی در جامعه امروز دارند

طلاب خواهر رسالت زینبی در جامعه امروز دارند
لرستان - حجت الاسلام بدیعی به رسالت خیر خواهران طلبه در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: طلاب خواهر رسالتی زینب وار در جامعه امروز دارند و باید قدردان این رسالت عظیم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی اکبر بدیعی، صبح امروز در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه خواهران الشتر با اشاره به ویژگی ها و شخصیت درخشان و بی نظیر حضرت زینب(س) عواملی را ذکر کردند که در رشد و شکوفایی شخصیت انسان بسیار موثر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از این عوامل عامل وراثت است، افزود: برای نمونه حضرت زینب(س) شخصیتی هستند که در دامن پر مهر رسول گرامی اسلام (ص) و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) تربیت یافته است، برادرانی چون حسن و حسین(ع) دارد و در بهترین برهه از تاریخ عالم تولد یافته است.

وی ادامه داد: برهه ای بی نظیر و غیر قابل تکرار در تاریخ وجود دارد که ایشان تا چشم باز می کنند وجود مبارک پیامبر(ص) امیرالمؤمنین و حضرت صدیقه کبری(س) و حسین(ع) را مشاهده می کند، از حیث وراثت از درخت و شجره نبوت است، شاخه ای از شاخه های این درخت با برکت نبوت است.

وی بیان کرد: همانگونه که رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید: من پدرِ فرزندان فاطمه زهرا(س) هستم، حضرت زینب(س) از حیث وراثت بهترین جد و پدر و مادر را دارد.

حجت الاسلام بدیعی دومین عامل مؤثر در رشد شخصیت انسان را تربیت خواند و اظهار داشت: انسان، یک بخشی از شخصیت خود را از وراثت می گیرد اما بخش دیگری را از تربیت می گیرد، تربیت صحیح در رشد و تکامل شخصیت انسان می تواند بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان ایکه محیط و جامعه از دیگر عواملی است که در شخصیت فرد مؤثر است، افزود: امیرالمؤمنین(ع)جمله ای در نهج البلاغه دارند که می فرمایند: در شهرهایی که جمعیت مسلمانان زیاد است زندگی کنید، در شهرهایی که مردمش اهل گناه هستند زندگی نکنید، اگر شما در یک محله ای زندگی کنید که مسجد پر رونقی دارد ناخودآگاه فرزندان شما هم مسجدی می شوند، دوستان مسجدی پیدا می کنند، همسایه ها مؤمن و متدین هستند و این عوامل در رشد شخصیت انسان مؤثر است.

حجت الاسلام بدیعی محیط و جامعه را از پایه های شکوفایی و بالندگی و شکل گیری شخصیت انسان عنوان کرد و افزود: حضرت زینب(س) در شهری رشد یافته است که خداوند به آن شهر سوگند یاد می کند: (لااقسم بهذالبلد) و در خانه ای رشد یافته است که جایگاه نزول وحی است.

وی عامل دیگر که در شکل گیری شخصیت هر فردی مؤثر است را دوست و عنوان کرد و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید: انسان بر دین و آیین دوست و رفیقش است، اگر می خواهی کسی را بشناسی، بنگر که دوستانش چگونه هستند، این نشست و برخاست ها با انسان عالم و متدین، شخص را عالم و متدین می کند، همچنین دوست و رفیق بد، انسان را به سوی بدی ها می کشاند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در قرآن شریف می خوانیم که در روز قیامت عده ای هستند که با حسرت می گویند: کاش فلانی را به دوستی نمی گرفتم، در مجموع انتخاب دوست در موفقیت انسان تاثیرگذار است زیرا انسان بیش از آنکه شخصیت خود را از والدین خود بگیرد از دوست و رفیق خود می گیرد.

وی تصریح کرد: شخصیتی که در چنین خانواده ای و در چنین دورانی تربیت یافته توانست در سخت ترین پیچ تاریخ مهم ترین نقش را ایفا نماید، بی تردید عاشورا اگر با خون سید الشهدا و یارانش ایجاد شد با نقشی که زینب(س) پس از عاشورا ایفا کردند، تکمیل شد، اگر نبود زینب(س) نبود قیام عاشورا زنده نمی ماند و خون عاشوراییان جوشش نداشت و پیام آن به ما نمی نرسید.

حجت الاسلام بدیعی بیان کرد: حضرت زینب(س) نشان داد که دفاع از اسلام و ولایت مرد و زن نمی شناسد و انسان بدون زره و شمشیر می تواند تکمیل کننده بزرگترین قیام تاریخ باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش جایگاه و رسالت طلاب را یاد آور شد و افزود: طلاب خواهر رسالتی زینب وار در جامعه دارند و باید قدردان این رسالت عظیم باشند.

حجت الاسلام بدیعی عنوان کرد: طلاب باید با علم و عمل در تحقق اهداف عاشورای حسینی مبلغه ای چون زینب کبری(س) باشند و تا رساندن این انقلاب به حضرت حجت(عج) خادم انقلاب و ولی فقیه باشند و در راه خدمت به اسلام و انقلاب از حضرت زینب کبری(س) الگوپذیری داشته باشند./۹۴۵۱//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات