۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۲۴۰
از سال تحصیلی جدید؛

نخستین مدرسه قرآنی حوزه علمیه مازندران آغاز به کار خواهد کرد

نخستین مدرسه قرآنی حوزه علمیه مازندران آغاز به کار خواهد کرد
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز به کار نخستین مدرسه قرآنی حوزه علمیه استان همزمان با سال تحصیلی جدید در نکا خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از آغاز به کار نخستین مدرسه قرآنی حوزه علمیه استان همزمان با سال تحصیلی جدید در نکا خبر داد.

وی با بیان این که این مدرسه قرآنی با اخذ مجوز از معاونت تهذیب حوزه های علمیه در سال تحصیلی جدید آغاز به کار خواهد کرد، افزود: هدف این مدرسه تربیت و پرورش طلاب حافظ قرآن کریم است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، پرورش طلاب حافظ قرآن کریم جهت تبلیغ و گسترش معارف اسلام و تعالیم حیات بخش دینی، تسلط طلاب به قرائت، حفظ، ترجمه، مفاهیم و تفسیر، نهادینه کردن اخلاق و معارف قرآنی در روح و جان طلاب، فراهم نمودن زمینه های تفکر و تحیق در مباحث قرآنی و لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر ده میلیون حافظ قرآن کریم را از جمله اهداف تأسیس این مدرسه قرآنی عنوان کرد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود توجه ویژه به امور تربیت قرآنی طلاب و پرهیز از عجله کردن در حفظ قرآن کریم، ارتقاء التزام به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی و تسهیل شرایط راهنمایی به حفظ موضوعی برای طلابی که امکان حفظ تربیتی ندارند را نیز از دیگر اهداف تأسیس این مدرسه قرآنی برشمرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه جدی به اصل جدایی ناپذیری قرآن کریم و اهل بیت(ع) و الگوسازی علمی و اخلاقی مدارس حفظ جهت انگیزه دهی به سایر مدارس جز سیاست های مهمی راه اندازی مدارس قرآنی است، ادامه داد: در این طرح شناسایی، معرفی و استفاده از مدیران و اساتید قرآنی مجرب و توانمند و فراهم کردن زمینه حفظ برای طلاب علاقه مند و توجه جدی به زیبا خوانی قرآن کریم ضمن حفظ در طرح راه اندازی مدارس قرآنی مورد توجه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اولویت پذیرش با طلاب پایه اول حوزه است، افزود: در پذیرش اولیه نیز طلاب علاقه مند و با استعداد در اولویت قررار دارند.

حجت السلام طبرسی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره اختبار در این مدارس به صورت جداگانه برگزار می شود تا طلاب به صورت عملی حفظ را شروع و در نهایت افراد توانمند شناسایی شده و بقیه افراد به مدارس دیگر استان منتقل می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این مدرسه قرآنی طی شش سال طلاب حافظ کل را تربیت خواهد کرد، ادامه داد: طلاب این مدرسه علاوه بر فراگیری علوم حوزوی به حفظ قرآن کریم نیز اشتغال خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تربیت طلاب حافظ قرآن را یکی از سیاست های مهم این معاونت در کشور عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه در طی سال های اخیر شاهد تقویت فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه کشور هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طرح های قرآنی در سطح مدارس علمیه مازندران همزمان با سال تحصیلی جدید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی دنبال خواهد شد، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی، طرح های قرآنی شمیم معرفت و تلاوت نور به شیوه مجازی با حضور طلاب در سال تحصیلی جدید دنبال خواهد شد./950//310/خ

ارسال نظرات