۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۲۴۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شهدا قولنامه انقلاب را به ثبت رسمی رساندند

شهدا قولنامه انقلاب را به ثبت رسمی رساندند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیش از دفاع مقدس انقلاب اسلامی ما قولنامه‌ای بود؛ اما شهدا انقلاب اسلامی را محضری کرده و به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان استانی، به تبیین شاخصه‌های شیعه واقعی پرداخت و اظهار کرد: حدیثی از امام باقر (ع) است که می‌فرماید: شیعیان ما سه دسته تقسیم می‌شوند: «صنف یاکلون بنا»؛ دسته‌ای که فقط با نام ائمه زندگی می‌کنند.

وی افزود: این دسته اول شیعه شناسنامه‌ای‌اند، فقط در شناسنامه‌شان نوشته شیعه اثناعشری، فقط می‌گویند ما وابسته به اهل‌بیت هستیم؛ ولی اعتقاد درستی ندارند و در موضع‌گیری‌هایشان شفاف نیستند؛ به‌گونه‌ای که چیز دیگری از این مکتب در زندگی آن‌ها پررنگ نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دسته دوم «کالزجاج ینهشم»، گروهی هستند که مانند شیشه هستند؛ یعنی خیلی ضربه‌پذیرند و به قول امروزی‌ها زود می‌بُرند و کنار می‌کشند و ثباتشان کم است.

وی ادامه داد: اما دسته سوم «کالذهب الاحمر»، کسانی هستند که مانند شمش طلا می‌مانند، گروهی که در سختی‌ها حضور پیدا می‌کنند اما مقاوم‌اند و دینشان را به دندان می‌گیرند و حفظ می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که با یک فشار اقتصادی و تهدید و تحریم مسیرشان را عوض نمی‌کنند و خداوند را فراموش نمی‌کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: مؤمن مانند قبله‌نماست، لذا با وجود مشکلات از سمت قبله منحرف نمی‌شود و به همین خاطر است که حضرت می‌فرمایند این دسته شیعیان شمش طلا هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بیش از 40 سال ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار، گفت: با توجه به روایت فوق می‌توان گفت که ملت ما دسته سومی هستند که با وجود بروز مشکلات فراوان باز هم پای اعتقاد خود ماندند و کنار نرفتند.

وی تصریح کرد: ملت ما در این فشارها و تحریم‌ها و تهدیدها و در کوران سختی‌ها، زینب گونه نگاه کرده و این مشکلات و مصیبت‌ها را زیبایی می‌بیند؛ ازاین‌رو این سختی‌ها، آن‌ها را استوارتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نقش شهدا در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما در ابتدا قولنامه‌ای بود اما ما در دفاع مقدس، قولنامه انقلاب را به ثبت رساندیم.

وی افزود: پیش از دفاع مقدس انقلاب اسلامی ما قولنامه‌ای بود؛ اما شهدا انقلاب اسلامی را محضری کرده و به ثبت رساندند؛ ازاین‌رو باید گفت شش‌دانگ انقلاب به همت شهدا به دست ما افتاد و انقلاب قولنامه‌ای به انقلاب محضری تبدیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قبل از انقلاب ما مردم ایران در قفس بودیم؛ اما امام و شهدا در این قفس را باز کردند و ما پرواز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا انقلاب و نظام اسلامی ما را بیمه کردند و ما اکنون بیمه شهدا هستیم، ادامه داد: این انقلاب امانت شهدا و موقوفه امام راحل است؛ ازاین‌رو همه ما باید با تمام عِده و عُده از این امانت و موقوفه حفاظت و حراست کنیم./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات