۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۲۶۷
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

آموزش مجازی ۲۰۰۰ طلبه مازندرانی در سال تحصیلی جدید

آموزش مجازی ۲۰۰۰ طلبه مازندرانی در سال تحصیلی جدید
مازندران - معاون آموزش حوزه علمیه مازندران از برگزاری همه دروس آموزشی مدارس علمیه استان همزمان با سال تحصیلی جدید در بستر فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از آغاز رسمی فعالیت های علمی مدارس علمیه استان همزمان با سراسر کشور از شانزدهم شهریور ماه خبر داد و افزود: مراسم افتتاحیه حوزه علمیه مازندران نیز پانزدهم شهریور ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که طبق دستور العمل های ابلاغی، کشور از نظر شیوع ویروس کرونا به سه نقطه سفید، زرد و قرمز تقسیم شده است، بیان داشت: فعالیت های آموزشی در مناطق سفید به صورت حضوری، مناطق زرد تلفیقی و مناطق قرمز نیز به صورت کاملاً غیر حضوری برگزار می شود.

وی با اشاره به این که فعالیت های آموزشی مدارس علمیه مازندران به دلیل شرایط قرمز کرونایی کاملاً غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد، افزود: آموزش در مدارس علمیه اصل بر آف لاین بودن است و اساتید مطالب درسی را جهت استفاده طلاب ضبط و در بستر فضای مجازی مدارس و همچنین سامانه معاونت آموزش قرار خواهند داد.

حجت الاسلام قائمی با بیان که برگزاری غیر حضوری برنامه های آموزشی حوزه علمیه مازندران برای همه سطوح الزامی است، تصریح کرد: حتی دروس رسمی خارج فقه که در دو مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل و امام صادق(ع) قائمشهر برگزار می شود به صورت غیر حضوری و مجازی خواهد بود.

 

آغاز تحصیل صد طلبه جدیدالورود برای سال تحصیلی 

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از آغاز فعالیت های علمی صد طلبه جدید برای سال تحصیلی پیش رو خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها طلاب پایه یک به منظور آشنایی با نظام آموزشی حوزه و همچنین فضای کلی حاکم بر حوزه های علمیه با رعایت دقیق پروتکل های های بهداشتی باید در مدارس علمیه حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که این طلاب به صورت گروه بندی و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به صورت کاملاً محدود و مدیریت شده در مدارس علمیه حضور خواهند یافت، ادامه داد: استفاده از فضای خوابگاهی و سلف سرویس برای این طلاب کاملاً ممنوع است.

وی با بیان این که حدود دو هزار طلبه پایه های مختلف حوزه علمیه مازندران همزمان با سال تحصیلی جدید فعالیت های علمی و آموزشی خود را آغاز خواهند کرد، بیان داشت: بسترهای لازم به منظور آغاز سالی پر نشاط از نظر علمی در سطح مدارس علمیه استان فراهم شده است.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیوع ویروس کرونا ممکن است از لحاظه ویژگی های معنوی خلأهایی را ایجاد کرده باشد اما در کنار همه خسارت های احتمالی، شیوع این ویروس منحوس فرصتی را برای بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی به منظور ارائه مباحث علمی به طلاب نیز فراهم کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته به دلیل کمبود زمان امکان بیان بخشی از مطالب و مسائل علمی برای طلاب وجود نداشت، افزود: اما در حال حاضر این فرصت مناسب برای اساتید فراهم شده و می توانند در بستر فضای مجازی فرصت بیشتری را به بیان مطالب علمی برای طلاب بپردازند./950//310/خ

ارسال نظرات