۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۶۶۲۲۹۰
حجت الاسلام قلی پور:

قانون مداری هیأت های مذهبی بهانه را از دشمنان داخلی و خارجی گرفت

قانون مداری هیأت های مذهبی بهانه را از دشمنان داخلی و خارجی گرفت
مازندران - امام جمعه بابلسر گفت: هیأت های مذهبی با رعایت دستورالعمل های ابلاغی به الگویی از قانون مداری در جامعه اسلامی تبدیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی این شهرستان ضمن تقدیر از رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی در عزاداری های دهه نخست، گفت: هیأت های مذهبی با رعایت دستورالعمل های ابلاغی به الگویی از قانون مداری در جامعه اسلامی تبدیل شدند.

وی با بیان این که دشمن امسال به بهانه شیوع ویروس کرونا تلاش کرد مردم را از مراسم عزاداری دور کند، افزود: اما هیأت های مذهبی و عموم مردم با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های دهه نخست ماه محرم با همان شکوه و عظمت سال های گذشته برگزار کردند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که طی بررسی هایی که صورت گرفته است اکثر هیأت های مذهبی دستورالعمل های بهداشتی را دقیق تر از سایر نهادها و ارگان ها اجرایی کردند، بیان داشت: این قانون مداری هیأت های مذهبی بهانه را از دست دشمنان داخلی و خارجی گرفت.

امام جمعه بابلسر با بیان این که متأسفانه در روزهای تعطیل تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد هجوم مسافران و گردشگران به شهرهای گردشگری استان به ویژه بابلسر بودیم، تصریح کرد: هیأت های مذهبی در عزاداری ها کاملاً دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، اما در مقابل هیچ پروتکل و دستورالعملی در مناطق گردشگری و سواحل اجرایی نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی افراد خوش گذران و بی توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان، اجرو زحمات سایر مردم را با این سفرهای غیر ضروری ضایع کردند، بیان داشت: انتظار از مسؤولان این بود که به جای فشار آوردن به هیأت های مذهبی، جلوی مسافرت های غیر ضروری به شمال را بگیرند.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه سخنان خود از وضعیت بسیار نامناسب حجاب در سواحل و مناطق گردشگری استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به شدت انتقاد کرد و گفت: متأسفانه عده ای سواحل مازندران را با کشورهای غربی اشتباه گرفته اند و هر کاری دلشان می خواهد در سایه سکوت مسؤولان انجام می دهند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که وضعیت اسف بار فرهنگی در سواحل استان موجب ناراحتی شدید علما، روحانیان و مردم ولایی و متدین مازندران شده است، بیان داشت: علیرغم این که قبلاً هم تذکر داده بودم باید به وضعیت سواحل شهرهای ساحلی به ویژه بابلسر رسیدگی شود، اما متأسفانه برخی ها گوششان بدهکار این حرف ها نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه به حوزه فرهنگ توجهی نشده است و مسؤولان نیز این بخش را به حال خود رها کرده اند، افزود: برخی ها به بهانه نشاط مشغول ترویج بی بندوباری و فساد در جامعه هستند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که کسی مخالف نشاط و شادابی نیست، ادامه داد: نباید به بهانه نشاط و شادی فساد در جامعه ترویج شود و این گونه مسائل با ارزش های دینی و انقلابی ما به شدت در تضاد است.

وی از بی توجهی مسؤولان به حوزه فرهنگی به شدت انتقاد کرد و با بیان این که رویکرد فعلی مسؤولان در حوزه فرهنگ به هیچ عنوان قابل قبول نیست، بیان داشت: متأسفانه اولویت های اساسی در حوزه فرهنگ دیده نشده و جوانان ما را سرگرم یک سری مسائل غیر ضروری می کنند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که مسؤولان در حوزه فرهنگی باید به موضوعات زیربنایی بیشتر توجه کنند، افزود: باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و و در این بخش نیاز است کارها و برنامه های کشور پیوست فرهنگی داشته باشد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات