۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۶۲۳۹۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

انقلابی گری یکی از بسترهای تغییر و تحول

انقلابی گری یکی از بسترهای تغییر و تحول
تهران - استاد حوزه علمیه با انتقاد از بی توجهی مسؤولان رفع قوانین و بروکراسی های دست و پاگیر اداری، گفت: خواب زدگان را باید با لگد بیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، چهارشنبه‌شب در مراسمی که در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: عالم هستی همواره در حال تغییر و تحول است.

وی افزود: انسان در عالم دنیا وارد یک سلسله تغییر و تحول می‌شود که نباید از آن بترسد و آخرین تغییر و تحول هنگام مرگ رخ می‌دهد و این اساسی‌ترین تغییر و تحول است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه انسان نادان نسبت به تغییر و تحولات دنیا بی‌تفاوت است، عنوان کرد: چنین انسانی همواره به دنبال رسیدن به یک وضعیت باثبات است، ابلیس حضرت آدم را با همین وسوسه فریب داد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه ثبات تنها مختص عالم آخرت است، گفت: دنیا همیشه در تلاطم و تغییر است، انسان محافظه‌کار هرگز تغییر و تحولات را نمی‌پذیرد؛ محافظه‌کاری قتلگاه انقلابی گری، معنویت، استعداد، ایمان و ولایت‌پذیری انسان است.

وی افزود: حتی برخی انقلابیون به فکر آن هستند که یک سری مشکلات را حل کنند بعد بگویند راحت شدیم درحالی‌که مشکلات و مبارزات ادامه خواهد داشت؛ اگر مشکل امروز جامعه رانت‌خواری است قطعاً مشکل فردای جامعه چیز دیگری خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه جنس دین برنامه‌ریزی برای تغییر و تحول است، گفت: انسان مؤمن به‌صورت دائمی پذیرای تغییر و تحول است اما غیر مؤمن همواره به دنبال فریز کردن، ثابت کردن و تغییرناپذیری است؛ امروز نظام سرمایه‌داری با چنگ و دندان به دنبال کنترل بشر و جلوگیری از تغییر و تحولات است تا با بردگی همیشگی بشر منافع خود را تأمین کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تحول گریزها از انقلاب بدشان می‌آید، عنوان کرد: عافیت‌طلب به همین‌ها می‌گویند که عافیت را تئوریزه می‌کنند، مشکل آنان امام و تداوم رهبری نیست بلکه مشکلشان انقلاب است.

وی افزود: چرا باید بروکراسی اداری مانند یک حلزون راه برود درحالی‌که باید سرعتی چون قطار داشته باشد به‌گونه‌ای که وقتی می‌گویند مردم‌دارند از بی‌آبی می‌میرند بگویند باید مراحل اداری آن طی شود! حال یا باید تو بمیری یا مردم؛ چه کسی این مقررات را گذاشته است؟ فقط احمق‌ها می‌گویند نمی‌شود و به فکر تغییر و تحول نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: ما اولین کشور جهان هستیم که این‌همه ظرفیت داریم اما استفاده نمی‌کنیم؛ این چه مردگی است؟ چه کسی خودش را به خواب و بیهوشی زده تا با یک لگد بیدارش کنیم. ممکن است.

استاد حوزه علمیه انقلابی گری را یکی از بسترهای تغییر و تحول دانست و گفت: هرکجا انقلابی عمل کردیم در داخل و جهان تغییرات اساسی ایجاد شد و هرکجا حرکتمان انقلابی نبود ثمره‌ای جز زیان دریافت نکردیم. 

وی درباره رابطه انقلابی گری و تحول‌خواهی، بیان داشت: مسؤول متکبر را اگر خواستید بشناسید ببیند چقدر به حرف مردم گوش می‌دهد پویایی، تغییر و تحول لازمه جامعه زنده و سالم است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات