۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۴۹۶
تولیت مدرسه علمیه مروی تأکید کرد؛

وظیفه سنگین مسؤولان در قبال مسائل فرهنگی

وظیفه سنگین مسؤولان در قبال مسائل فرهنگی
تهران - آیت الله تحریری با بیان اینکه مسؤولان وظیفه سنگینی در قبال مسائل فرهنگی دارند، گفت: مسائل فرهنگی نباید سبب ذلت جامعه اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، ظهر امروز در مدرسه علمیه معیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان در روابط اجتماعی همواره باید توجه داشته باشد که حقوق دیگری را ضایع نکند.

وی رعایت حقوق دیگران را از مسائل مهم در اسلام برشمرد و ادامه داد: خداوند متعال حقوق بندگان را مقدم بر حقوق خود قرارداد، کسی که حقوق بندگان الهی را رعایت کرد حق‌الله را نیز رعایت خواهد کرد.

آیت‌الله تحریری بابیان اینکه انسان به‌صورت فطری می‌تواند حقوق دیگران را درک کند، عنوان کرد: با ارتباطی که بین انسان‌ها وجود دارد آدمی را به درک این حقوق می‌رساند که باید یک سری حقوق را نسبت به دیگران رعایت کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان در ارتباط با دیگران اگر می‌خواهد به‌صورت کامل نسبت به وظایف خود آشنا شود باید دست به دامن دین و خداوند متعال شود؛ بزرگ‌ترین حق در جامعه صالح حق ولی الهی است.

وی افزود: در پرتو جامعه صالح است که به نیازهای گوناگون انسان پاسخ داده می‌شود، جامعه صالح زمینه خوبی برای شکل‌گیری افراد صالح است؛ در دستگاه تبلیغی و تعلیمی انبیای الهی یک هدف اولیه و دیگر هدف نهایی وجود دارد که هدف نهایی شکل‌گیری جامعه صالح است.

آیت‌الله تحریری پذیرش حاکمیت الهی برای افراد سطحی‌نگر را بسیار دشوار دانست و عنوان کرد: در جامعه انسانی اسلامی ولی الهی بر رعیت حقی دارد و رعیت نیز بر ولی الهی حقی دارند که باید رعایت شود. امام صادق(ع) می‌فرمایند: ادا کردن وظایف از جهت عقلی و شرعی لازم است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در اهمیت رعایت حقوق مؤمنان، عنوان کرد: در جامعه دینی رعایت حقوق مؤمنان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گاهی این حقوق جنبه اعتقادی دارد و انسان وظیفه دارد به اعتقادات مؤمنان ضربه نزند.

وی افزود: خداوند هرگز از کسانی که انحراف اعتقادی ایجاد می‌کنند، نمی‌گذرد و تا وقتی‌که منحرف‌شدگان از مسیر انحراف برگردند و توبه کنند؛ کسی که می‌خواهد امام کفر شود خداوند با او مقابله می‌کند.

آیت‌الله تحریری خطاب به مسؤولان، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مجلس شورای اسلامی در این زمان وظیفه بسیار سنگینی بر عهده‌دارند و باید مراقب باشند چه‌کارهای فرهنگی را باید انجام دهند مبادا یک فرهنگ غلط در جامعه رواج پیدا کند و باعث ذلت جامعه دینی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
آموزش، استعدادها و نیروی ذهنی لازم برای انجام وظایف دینی را گسترش می دهد.
0
0