۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۷
کد خبر: ۶۶۲۴۸۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فقر و سختی مردم باید مسؤولان را منقلب کند

فقر و سختی مردم باید مسؤولان را منقلب کند
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فقر و سختی مردم باید مسؤولان را منقلب کند، گفت: مدیر بیخیال در برابر سختی مردم منقلب نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، پنجشنبه‌شب در مراسمی که در دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: وارد شدن در یک فضای تازه و جدید برای انسان مطلوب است اگر مطلوب نبود خداوند تغییر و تحول را از آدمی نمی‌خواست.

وی افزود: انسان موجودی است که امور متضاد مثل ثبات، محافظه‌کاری و حفظ دارایی‌ها یا تغییر و تحول را دوست دارد؛ بر این اساس انسان باید علاقه‌های خود را مدیریت کند و بداند نسبت به هر علاقه‌ای باید چه پاسخی بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بابیان اینکه محافظه‌کاری قتلگاه انسان و انقلاب در جامعه است، عنوان کرد: انسان زمانی که منقلب می‌شود همه وجود او زیرورو می‌شود برای همین از انقلاب وجودی خود لذت می‌برد؛ برای اینکه محافظه‌کاری بر انسان غلبه نکند همیشه باید تمرین انقلاب داشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انقلابی‌ها همواره در حال تغییر و تحول هستند، اظهار داشت: انسان‌های انقلابی در برابر ظلم و ستم دنیا متأثر می‌شوند و افرادی تأثیرگذار هستند؛ امام راحل چون خودشان منقلب و تحت تأثیر حقایق عالم بودند توانستند مردم را منقلب کنند و انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی بابیان اینکه افراد به دنبال انقلاب‌های کوچک درونی خویش باشند، گفت: کسی که با امور منقلب کننده منقلب نمی‌شود باید از خداوند تمنا کند تا انقلاب‌های کوچک را از دست ندهد. انسان نباید تحت تأثیر حقایق خیالی و یا بی‌ارزش منقلب شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: انسان اگر انقلاب روحی را با امور بزرگ تجربه کند می‌تواند در جهان انقلاب ایجاد کرده و غوغا به پا کند. ایستایی، منقلب نشدن قلب، محافظه‌کاری و ... برای انسان مذموم است. قلب جایگاه تحول است و انسان می‌تواند با انس گرفتن با قرآن کریم متحول شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که می‌خواهند در اندازه‌های بزرگ اهل تحول و انقلاب باشد باید در اندازه‌های کوچک تحول را در قلب خود امتحان کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک مدیر بیخیال هرگز از شنیدن فقر و سختی مردم یک منطقه منقلب نمی‌شود و در پاسخ می‌گوید گفتم اما انجام نشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات