۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۶۶۲۴۷۸
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

چه زمانی توبه انسان پذیرفته می شود؟

چه زمانی توبه انسان پذیرفته می شود؟
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند دوستدار توابین است، گفت: خداوند متعال همواره منتظر توبه و بازگشت انسان گناهکار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، پنجشنبه‌شب در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مساله امربه‌معروف و نهی از منکر یک قانون پیشرفته، مترقی، زندگی ساز ماندگار و ضروری حیات اجتماعی بشری است.

وی بابیان اینکه خداوند متعال آمر به‌معروف و ناهی از منکر را آینه خودش قرار داده است، ادامه داد: خداوند متعال بندگان خودش را دوست دارد بر همین اساس دستوراتی را برای هدایت و سعادت انسان از باتلاق‌های گناه و معراج او به کمال بیان فرموده است.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه گناه دنیای اخروی انسان را تباه می‌کند، ابراز کرد: گناه بر اخلاق و زندگی آدمی تأثیرات منفی و نامطلوبی می‌گذارد و مانع سعادت او می‌شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه نماز ذکر الله است، ابراز کرد: اگر کسی نسبت به نماز اقبال نشان ندهد و با بی‌توجهی به انجام گناه روی بیاورد نمی‌تواند از برکات نماز بهره ببرد و به خداوند وصل شود.

وی بابیان اینکه خداوند متعال همواره منتظر توبه و بازگشت انسان گناهکار است تا چراغ دل او را روشن و از گمراهی نجاتش دهد، گفت: اگر گناهکار بداند خداوند چقدر مشتاق بازگشت اوست در جا جان می‌دهد؛ انسان توبه‌کننده در رحمت بی‌نهایت الهی غرق می‌شود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه خداوند متعال نسبت به گناهکار توبه‌کننده محبت دارد، اظهار داشت: زمانی که گناهکار در محضر خداوند ناله سر می‌دهد و از گناه خود ابراز پشیمانی می‌کند این ناله گنجینه‌ای بی‌قیمت است؛ کسانی که از گناه خودشان گریان هستند در قیامت گریان نخواهند بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خداوند خریدار دل‌های شکسته است، ابراز کرد: وقتی گناهکار با گریه و شیون از خداوند طلب بخشش می‌کند نشان می‌دهد که خداوند به او نگاه کرده و توبه‌اش را پذیرفته است.

وی بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر انسان را به مقام محمود و شفاعت می‌رساند، گفت: خداوند متعال دوست دارد محبتش در دل همگان باشد و به‌سوی او برگردند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: خدا اگر بخواهد کسی توبه کند محبت خود را در دل او می‌اندازد تا از گناه خود برگردد؛ بسیاری از انسان‌ها معاند نیستند و تنها براثر غفلت گناه می‌کنند این افراد با یک تلنگر و موعظه از گناه خود پشیمان می‌شوند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات