۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۶۶۳۱۱۹

نشست «بازخوانی گفتمان هنری و ادبی جنگ و دفاع مقدس» برگزار می‌شود

نشست «بازخوانی گفتمان هنری و ادبی جنگ و دفاع مقدس» برگزار می‌شود
نشست مجازی «بازخوانی گفتمان هنری و ادبی جنگ و دفاع مقدس» همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، همزمان با هفته دفاع مقدس پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات نشست مجازی «بازخوانی  گفتمان هنری و ادبی جنگ و دفاع مقدس» مروری بر ادبیات دفاع مقدس و نامه‌های  رزمندگان؛ را با حضور اسماعیل امینی؛ محقق و مدرس حوزه ادبیات جنگ و طیبه عزت‌اللهی نژاد؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده هنر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و به دبیری مصطفی اسدزاده؛ عضو پژوهشی گروه فرهنگ و جامعه پژوهشگاه برگزار می‌کند.

در این نشست که  ضمن آن تلاش می‌گردد ابعادی از گفتمان هنری و  ادبی جنگ و دفاع مقدس با مرور ادبیات دفاع مقدس و نامه‌های رزمندگان، بازخوانی  گردد.

 امینی با تحلیل گفتمان ادبی جنگ در اشعار و سروده‌ها، زوایایی از این گفتمان به‌ویژه در قالب شعر ادبیات پایداری را مرور نموده و عزت‌اللهی‌نژاد نیز برخی وجوه زیبایی‌شناسی و معناشناسی نامه‌های رزمندگان جنگ تحمیلی را با ارائۀ نمونه‌هایی از مکاتبات رزمندگان، شرح می‌دهد.

حضور در این  نشست، روز دوشنبه  24 شهریور 99 از  ساعت 14 تا 16 در برنامه «اسکای‌روم» به صورت آنلاین و از طریق لینک اعلام شده در سایت پژوهشگاه امکان‌پذیر است./826/د102/ق

ارسال نظرات