۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۳۱۵۷
امام راحل:

هشدار تاریخی امام راحل به دولت‌ها +فیلم

هشدار تاریخی امام راحل به دولت‌ها +فیلم
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی را عدم توجه مسؤولان به نیاز آحاد مردم جامعه دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، در دیدار مسئولان نظام با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حسینیه جماران، حضرت امام (ره) در رابطه با چگونگی برخورد مسئولان با اقشار مختلف مردم توصیه‌هایی داشته‌اند. 

در این توصیه‌ها آمده است؛

خطر بزرگ این است که ملت از حکومت برگردد. 

اگر دولت با این مردمی که در صحنه بودند چه از بازرگانانشان و چه از دیگر مردمشان و کاسبان جزئشان، اگر دولت کاری بکند که همه اینها را ناراضی بکند، از این حیث که مالیات بدون وجه افزایش یابد، تعیین جرم برای تأخیر در پرداخت مالیات بدون دلیل منطقی باشد و این که جریمه برای مسائلی قرار بدهد بدون وجه و همینطور اگر قضاتی، خدایی ناخواسته طریقشان را یک نحوی قرار دهند که مردم در آنها شک بکنند، آن روز است که برای ما مصیبت پیش می‌آید. آن روز نه جنگ می‌تواند پیروز شود و نه مجلس و دولت می‌تواند موفق شود. آن روز باید فاتحه را بخوانیم.

اگر دولت هم می‌خواهد این خط مشی که گاهی وقت‌ها وجود دارد، ادامه دهد و مردم را در فشار قرار دهد و بازار را در فشار قرار دهد، بداند که فاتحه آن دولت هم خوانده خواهد شد. 

جلب نظر مردم از امور لازم است. پیامبر اکرم (ص) به دنبال آن بود که مردم مرا جلب کند و توجهشان را به حق جلب کند. 

حضرت امام برای مصون ماندن حکومت اسلامی و محفوظ ماندن نظام جمهوری اسلامی همواره و بارها در مناسبت های گوناگون مسئولین و کارگزاران حکومتی را به پرهیز از تجملات و تشریفات سفارش می کرد و بر این اعتقاد بود که ساده زیستی و خدمت گذاری مسئولین محبت و رضایت مردم را جلب می کند و رفتار این چنینی رضایت الهی را نیز بدنبال دارد همچنانکه اینگونه سلوک حاکمان راحتی خودشان را نیز در پی دارد و در نتیجه وقتی بین حکومت و ملت رابطه سالم برقرار شود منافع ملی تامین می گردد. « کارى باید بکنید که محبت مردم را جلب کنید. این، هم رضاى خدا در آن هست، م راحتى خودتان در آن هست، و هم براى کشورتان مفید است‏.»(صحیفه امام، ج‏8، ص: 126و127)

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات