۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۳۴۸۸
دبیر همایش صلح و عدالت خبر داد؛

دریافت ۴۰ مقاله از ۲۵ کشور جهان

دریافت ۴۰ مقاله از ۲۵ کشور جهان
تهران - پاک آیین گفت: قریب به ۴۰ مقاله از ۲۵ کشور جهان با موضوع «صلح و عدالت؛ با تأکید بر بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری» دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن پاک آیین، عصر امروز در نشست خبری وبینار بین‌المللی «صلح و عدالت؛ با تأکید بر بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری» که در همین مجمع برگزار شد، گفت: مقالات بسیاری تاکنون از 25 کشور برای شرکت در این همایش دریافت شده است.

پاک آیین به محورهای این وبینار بین‌المللی پرداخت و عنوان کرد: نخستین محور مربوط به «مفهوم شناسی و مبانی نظری صلح و عدالت در اندیشه‌های مقام معظم رهبری» می‌شود این محور شامل واکاوی مفهوم صلح و عدالت، بررسی ارتباط مفهومی صلح و عدالت با نظریات فقهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بررسی ارتباط مفهومی کرامت انسانی و صلح و عدالت در آموزه‌های اسلامی، نظریه گفتمان صلح عادلانه در اندیشه‌های رهبر انقلاب و مبانی شناسی اندیشه‌های رهبر انقلاب درآیات و روایات با تمرکز بر صلح و عدالت می‌شود.

دبیر همایش «صلح و عدالت؛ با تأکید بر بازخوانی اندیشه‌های مقام معظم رهبری» محور دیگر را آسیب‌شناسی صلح و عدالت در جهان با تأکید بر اندیشه‌های رهبر انقلاب بیان کرد و گفت: در این پنل چهار محور موردبررسی قرار می‌گیرد که شامل آسیب‌شناسی صلح و عدالت در جهان معاصر، دفاع مشروع، عدالت و صلح ماندگار، چرایی ناکارآمدی ساختارهای جهانی در اقامه صلح و عدالت جهانی و ابرقدرت‌ها و صلح عادلانه می‌شود.

وی به تبیین پنل سوم پرداخت و گفت: محور این پنل اختصاص به مطالعات موردی در حوزه صلح و عدالت مانند مساله فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و... دارد و در پنل چهارم چگونگی پیاده‌سازی، نهادسازی و رفتارسازی گفتمانی صلح و عدالت در جهان موردبررسی قرار می‌گیرد.

پاک آیین بابیان اینکه صلح عادلانه پایدار خواهد بود، اظهار داشت: صلحی که غرب در مساله فلسطین بیان می‌کند صلح نیست بلکه سازش است و پایدار نخواهد ماند؛ صلح همیشه مبتنی بر عدالت است بنابراین تا زمانی که رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین فلسطین و داعش در کشورهای اسلامی است این صلح ایجاد نمی‌شود.

دبیر این همایش با اشاره به اینکه مداخله در امور داخلی کشورها مغایر با عدالت است، عنوان کرد: تحریم کشورها با عدالت مغایرت دارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات