۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۶۳۴۹۶
حجت الاسلام ذوالنور در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

آخرین تصمیمات و مصوبات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

آخرین تصمیمات و مصوبات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
تهران - حجت الاسلام ذوالنور آخرین تصمیمات و مصوبات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را تشریح و از ارجاع قانون پدافند غیر عامل به صحن مجلس خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره آخرین تصمیمات و مصوبات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ابتدا اینکه قانون شفافیت مالی در دستور کار مجلس قرارگرفته و در حال رسیدگی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین از دیگر اولویت‌های کمیسیون ملی رسیدگی به آن دسته از طرح‌ها و لوایحی است که به نحوی می‌تواند امور اقتصادی مردم و اوضاع آشفته‌بازار را کنترل و سامان ببخشد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس تقویت بنیه دفاعی و همچنین ایجاد امنیت اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی است؛ البته در عرض این اقدامات تصویب طرح‌های ضدآمریکایی و مقابله با اقدامات غرب است که هم‌اکنون چند طرح در این زمینه در حال بررسی قرار دارد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه بیان داشت: یک دستور جاری نیز وجود دارد که مربوط به قانون پدافند غیرعامل می‌شود که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده و دو جلسه بسیار مهم در کمیسیون به آن اختصاص داده شد که در این هفته نهایی و برای رأی‌گیری به صحن ارجاع داده خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قانون پدافند غیرعامل را قانونی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی موظف به رعایت این قانون هستند و باید 5 درصد بودجه خودشان را برای این مهم اختصاص دهند.

وی افزود: در این قانون جرم انگاری شده و اگر دستگاهی کوتاهی کند جرم‌های سنگین برای اشخاص دیده‌شده است، قانون پدافند غیرعامل می‌تواند از بسیاری مشکلات و یا مسائل مانند حادثه نطنز و یا در اتفاقاتی چون هک‌ها و حملات سایبری به بعضی زیرساخت‌های دولت الکترونیک، بانک‌ها و یا سایر موارد آسیب‌پذیر جلوگیری و ورود داشته باشد.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: چند وزیر عضو دائمی کمیته پدافند غیرعامل هستند تا از این طریق همه دستگاه‌ها بتوانند مشارکت لازم را در اجرای این طرح داشته باشند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات