۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۳۶۲۷

حمایت جماعت اسلامی پاکستان از فتوای اتحادیه علما علیه رژیم صهیونیستی

حمایت جماعت اسلامی پاکستان از فتوای اتحادیه علما علیه رژیم صهیونیستی
رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان با محکوم کردن اقدام امارات و بحرین برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی از فتوای اتحادیه جهانی علما علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سناتور «سراج الحق» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جماعت اسلامی پاکستان هرگز تصمیم ابوظبی و منامه برای عادی‌سازی روابط با تل آویو را قبول ندارد و این اقدام را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: مطابق فتوای عالمان و روحانیون اسلامی عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، عادی‌سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی حرام است و حزب جماعت اسلامی پاکستان از این فتوا حمایت می‌کند.

سناتور سراج الحق تصمیم سران امارات و بحرین برای سازش با رژیم ستمگر و اشغالگر قدس را انحراف از فرمان الهی و منویات پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) دانست و گفت: سران عرب مرتکب خیانت به امت اسلامی به ویژه مردم فلسطین شده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم پاکستان مطابق دستور «محمدعلی جناح» بنیانگذار فقید این کشور در کنار فلسطینی‌ها ایستاده و از مقاومت آنان حمایت می‌کند.

بیش از ۲۰۰ تن از عالمان و روحانیون اسلامی ۱۹ شهریورماه امسال به حرام بودن عادی‌سازی و سازش با "رژیم صهیونیستی" که مسجد الاقصی، قدس و فلسطین را اشغال کرده است، فتوا دادند.

براساس فتوای صادر شده، "آنچه که به نام توافق صلح، یا سازش یا عادی‌سازی [روابط با اسرائیل] نامیده شده است، شرعا حرام، باطل، جنایتی بزرگ و خیانت در حق خداوند و رسولش، حقوق مردم فلسطین و امت اسلامی است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این فتوا اعلام کرد: آنچه که میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل روی داده است، سازش به معنای واقعی و آتش‌بس نیست، بلکه عقب‌نشینی از مقدس‌ترین اراضی و پربرکت‌ترین سرزمین‌هاست.

نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه گذشته در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی پس از امارات، گفت: هرگونه به رسمیت شناختن اسرائیل با مخالفت شدید مردم فلسطین مواجه می‌شود و ما نیز نمی‌توانیم مغایر با آرمان‌های ملت مظلوم این کشور تصمیم بگیریم و به حمایت خود از حل عادلانه موضوع فلسطین ادامه خواهیم داد./988/د102/ق

منبع: ایرنا

ارسال نظرات