۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۶۳۶۳۵
در تجمع اعتراضی اعضای مجلس وحدت مسلمین پاکستان مطرح شد؛

کشتار هدفمند شیعیان نشانه تکاپوی تکفیری‌ها در بی‌ثباتی پاکستان است

کشتار هدفمند شیعیان نشانه تکاپوی تکفیری‌ها در بی‌ثباتی پاکستان است
اعضای مجلس وحدت مسلمین در اعتراض به موج جدید حملات تروریستی و فرقه گرایانه که منجر به جان باختن تعدادی از شهروندان شیعه در این کشور شد، تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، فعالان سیاسی و برخی از مسئولان حزب مجلس وحدت مسلمین عصر چهارشنبه در مقابل باشگاه خبرنگاران شهر اسلام‌آباد در اعتراض به موج جدید قتل‌های هدفمند و تحرکات عناصر تکفیری در برخی از مناطق پاکستان تجمع کردند.

معترضان یکپارچه اعلام کردند: دولت، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در پاکستان باید برای حفاظت از شهروندان این کشور به ویژه شیعیان و توقف حملات تروریستی اقدام های فوری انجام داده و برخورد با گروههای افراطی و تکفیری را تشدید کند.

آنان با ابراز نگرانی نسبت به تحرکات عناصر تکفیری در پاکستان و تلاش برای ضربه شدن به وحدت در این کشور افزودند: دولت اسلام‌آباد باید هرچه زودتر عناصر حمله کننده به شیعیان در شهرهای ''کوهات، ایالت پنجاب و ایالت سِند'' پاکستان را بازداشت و به سزای اعمالشان برسانند.

مسوولان گروههای شیعی پاکستان در این تجمع گفتند: موج جدید قتل‌های هدفمند نشان از تکاپوی تکفیری‌ها برای بی‌ثباتی و ناامنی در پاکستان است بنابراین دولت باید برای شناسایی عناصر اصلی و دشمنان اتحاد جامعه محکم‌تر اقدام کند.

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین از احزاب پیشروی شیعیان پاکستان نیز پیش‌تر جان باختن دو تن از شیعیان در حمله هدفمند تروریستی در شهر ''کوهات'' را محکوم کرد و هشدار داد که تکفیری‌ها درصدد درگیر کردن پاکستان در فتنه و اختلافات فرقه‌ای هستند.

یاد آوری می شود که علامه «راجا ناصر عباس جعفری» روز گذشته در بیانیه‌ای از «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان خواست تا دولت این کشور را برای برخورد با دشمنان صلح و برادری میان فرق اسلامی و عناصری که در کنار تکفیری‌ها سعی در گمراه کردن جامعه پاکستان را دارند، پاسخگو کند./988/د102/ق

منبع: ایرنا

ارسال نظرات