۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۴۴۴۲
قائم‌ مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد؛

ضرورت تبیین و تشریح امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه

ضرورت تبیین و تشریح امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام میرزایی گفت: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌طور صحیح تبیین و تشریح شود شاهد کارسازترین و کارآمدترین نوع تعامل اجتماعی می‌شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی، قائم‌مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، امروز در جلسه هیئت اندیشه‌ورز ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: تبیین و تشریح امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه یک‌نهاد یا سازمان خاصی نیست بلکه وظیفه همگان است.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر سبب منزه شدن جامعه شده و به همین دلیل مانند نماز واجب است تا همگان به‌عنوان یک وظیفه در این زمینه ورود کرده و اقدام عملی انجام دهند.

حجت‌الاسلام میرزایی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسه (سال 1372) فرمودند: "شما ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر نیستید بلکه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر هستید، لذا بروید کاری کنید که آحاد جامعه وظیفه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به وظایف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حمایت و آموزش مردم است تا مردم نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌توجه نباشند و به وظیفه خود آگاه بوده و به آن عمل کنند.

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر برای اینکه مردم درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر وارد عمل شوند باید با تمام امکانات و عوامل خود پای‌کار بیایند؛ چراکه در روز قیامت باید پاسخگوی خداوند متعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در روز قیامت از همه سؤال می‌کند که چرا امربه‌معروف و نهی از منکر نکردید اینکه بگوییم "ما می‌ترسیم امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم و اثری ندارد." در محضر خداوند قابل‌قبول نیست.

حجت‌الاسلام میرزایی افزود: قریب به 60 درصد مردم در نظرسنجی‌هایی که داشته‌ایم در پاسخ به این سؤال که چرا امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌کنید گفته‌اند "ما می‌ترسیم امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم و اثری ندارد."

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: به‌طور یقین امربه‌معروف و نهی از منکر اثرگذار است و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک ستاد آموزشی، حمایتی و فرهنگ‌ساز برای اینکه مردم وظیفه خود را بدانند و به آن عمل کنند از هیچ‌گونه تلاشی فروگذار نمی‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات