۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۳۱۷
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

امر تبلیغ یک رسالت الهی است

امر تبلیغ یک رسالت الهی است
حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به اهمیت امر تبلیغ در جوامع اسلامی، گفت: امر تبلیغ به دلیل جایگاه و تأثیرهای آن‌یک رسالت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،  حجت‌الاسلام غلامحسین نو فرستی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی، در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک رسالت خطیر در عرصه تبلیغ فرهنگ است.

وی با تأکید بر جایگاه فرهنگ و هنر درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر، افزود: درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر فرهنگ و هنر جایگاه ویژه‌ای دارند؛ چراکه هنر می‌تواند با زبان مخصوص به خود این امر مهم را در جامعه نهادینه کند.

حجت‌الاسلام نو فرستی اضافه کرد: در حقیقت بحث امربه‌معروف و نهی از منکر یک رسالت الهی برای تمام مردم و به‌ویژه مسؤولان و افرادی که در عرصه تبلیغ فعالیت دارند است.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم در مسائل فرهنگی با امربه‌معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن اصل پیشگیری که می‌گوید پیشگیری بهتر از درمان است مانع گسترش منکرات و رخنه‌های فرهنگی در جامعه شویم.

حجت‌الاسلام نو فرستی خاطرنشان کرد: در این راستا امربه‌معروف نسبت به نهی از منکر در اولویت بیشتری قرار دارد و باید در بحث امربه‌معروف تلاش بیشتری صورت گیرد؛ چراکه در تعالیم دینی هم به تقدم امربه‌معروف نسبت به نهی از منکر تأکید بیشتری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه رسانه و هنر در جامعه تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی امربه‌معروف و نهی از منکر دارند و با اعلام آمادگی رسانه ملی در جهت پخش و تبلیغ مسائل فرهنگی جریان انقلاب اگر ما بتوانیم در تولید محتوا موفق باشیم قطعاً رسانه ملی در این زمینه به‌مانند یک دانشگاه عمل می‌کند.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین (ع) امربه‌معروف و نهی از منکر بود و حضرت از جان و ناموس خود برای حفظ این ارزش گذشت./9314/د102/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات