۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۷۰۱
سنخنگو وزارت امورخارجه ایران:

آمریکا برای «فرار» از افغانستان گفت‌وگوهای صلح را برگزار می‌کند

آمریکا برای «فرار» از افغانستان گفت‌وگوهای صلح را برگزار می‌کند
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: حقوق اقلیت‌ها در افغانستان با هیچ معامله پشت پرده‌ای از بین نمی رود، آمریکا برای «فرار» از افغانستان گفتگوها را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی، به سوالات مطرح شده پاسخ داد: از جمله در پاسخ به این سوال که نظر ایران در باره صلح بین الافغانی چست است عنوان کرد: موضوع ایران موضوع دائمی همسایگی بوده است. بر خلاف کشورهایی که مردم بی‌گناه را بمباران و به بهانه‌های واهی افغانستان را اشغال و امروز برای فرار گفت‌وگوهایی را برگزار می‌کنند. ما از گفت‌وگوهای بین الافغانی حمایت می‌کنیم. قانون اساسی افغانستان به عنوان دستاورد مردم افغانستان مهم است و حقوق اقلیت‌ها در افغانستان با هیچ معامله پشت پرده‌ای نمی‌تواند از بین برود.

وی نیز تأکید کرد: آنچه توسط نماینده ویژه آمریکا گفته شده، گزاره‌های سفارشی است که برخی مواضع خجالت‌آور خود را بپوشانند. ما آرامش و ثبات افغانستان و توسعه این کشور را می‌خواهیم و افغانستانی را می‌خواهیم که آزاد، آباد و مستقل بین همسایگان خود زندگی کند و ایران در این مدت همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است./د101/ق

ارسال نظرات