۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۶۴۷۳۳

واکنش مقامات سیاسی به حمله راکتی به منزلی مسکونی

واکنش مقامات سیاسی به حمله راکتی به منزلی مسکونی
حمله راکتی امروز عصر به منزلی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد و شهادت ۵ نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر واکنش‌های مقامات سیاسی عراق را در پی داشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حمله راکتی امروز عصر به منزلی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد و شهادت 5 نفر و مجروح شدن دو نفر دیگر واکنش های مقامات سیاسی عراق را در پی داشته است.

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر نسبت به وقوع جنگ داخلی و درگیری مذهبی در عراق هشدار داد.
وی با انتشار توئیتی گفت: «طرف هایی مشکوکی هستند که وضعیت را ملتهب می کنند و امنیت را به خطر می اندازند.»

صدر خواستار این شد که همه پیش از اقدام به هر کاری که کشور را به سوی جنگ داخلی یا درگیری مذهبی شیعه با شیعه یا درگیری فرقه ای می برد به عقل، قانون و عشق به وطن روی آورند.

وی در ادامه گفت که عراق امانتی در دست ماست و همه باید بدانند که ریختن خون مردم عراق توسط هر شخص عراقی حرام است.

«نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون نیز با ابراز تاسف نسبت به این حادثه گفت که این حادثه تاکید می کند که جنایت های مجرمانه دشمنان عراق و اصرارشان بر انجام اقدامات تخریبی کینه توزانه ای که عراق، امنیت و منافعش را هدف قرار می دهد ادامه دارد.

وی از دولت عراق، پیگرد و تعقیب عاملان این جنایت و تقدیم آنها به دستگاه قضایی را خواستار شد.

«سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز هدف قرار دادن اماکن عمومی و خصوصی در عراق را محکوم کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که حملات مکرر به اماکن عمومی و خصوصی به خصوص در بغداد که آخرین آن هدف قرار دادن منازل مسکونی در منطقه الرضوانیه بود و به شهادت تعدادی زن و کودک منجر شد، از وجود طرحی برای ویران کردن کشور و وارد کردن آن به فتنه و جنگ اراده ها نشان دارد.

سید عمار الحکیم ضمن محکومیت شدید این اعمال جنایت کارانه، از دستگاه های امنیتی خواست در حل و فصل این مساله و شناسایی عاملان آن و تقدیم آنها به دستگاه قضایی و عدم سهل انگاری در خصوص در معرض خطر قرار دادن اقتدار دولت، تسریع کنند.

ائتلاف القوی العراقیه نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت قبیح تاکید کرد که گروه های دارای سلاح بی ضابطه با استفاده از موشک های کاتیوشا بر چالش خود برای حکومت و دستگاه های امنیتی عراق و اصرارشان برای عدم ثبات داخلی عراق و تهدید روابط خارجی اش تاکید کردند.

این ائتلاف پارلمانی عراق گفت که نباید به سادگی از کنار این جنایت گذشت و دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح باید مسئولیت های قانونی خود برای حفاظت از شهروندان و تامین امنیت آنها را بر عهده بگیرند.

ائتلاف القوی العراقیه از فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تعقیب گروه های مسلح قانون شکن، از بین بردن سلاح بی ضابطه و فعالسازی تلاش های اطلاعاتی برای تقویت نقش نیروهای امنیتی در حفاظت از شهروندان و تامین امنیت انها را خواستار شد.

این ائتلاف همچنین از مقامات سیاسی ملی و معتقد، اقدام مطابق با دموکراسی، اهمیت دادن به حفاظت از شهروندان و حفظ اقتدار دولت، تلاش منسجم برای حمایت از اقدامات دولت در گسترش سلطه قانون و انحصار سلاح در دست دولت و تضمین امنیت شهروندان و میهمانان عراق را خواستار شد.

«اسامه النجیفی»، رئیس جبهة الانقاذ و التنمیة (جبهه نجات و توسعه) نيز از دیگر مقامات سیاسی عراق بود که نسبت به این جنایت تروریستی واکنش نشان داد.

وی گفت که شهدای حمله بزدلانه راکتی و تروریستی عصر امروز، نامه ای مهر شده با خون کودکان هستند که دستگیری تروریست ها و تقدیم آنها به دستگاه قضایی را می خواهند.
ارسال نظرات