۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۸۶۹

«بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا رونمایی شد

«بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا رونمایی شد
مسعود ده‌نمکی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود از رونمایی کتاب «بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مجموعه کتاب سه جلدی «بچه‌های حمزه»، کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا که به قلم مسعود ده‌نمکی نوشته شده است، همزمان با هفته دفاع مقدس در طی مراسمی رونمایی شد. 

مسعود ده‌نمکی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود گفت: کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا پس از چند سال تلاش به ثمر نشست و در  همایش بزرگداشت پیشکسوتان لشکر 27 حضرت رسول‌الله که روز دوشنبه در سالن همایش‌های وزارت کشور با حضور فرمانده سپاه تهران سردار یزدی، سردار کوثری و سردار دهقان و ده‌ها تن از پیشکسوتان لشکر27 برگزار شد رونمایی شد. 

این کتاب‌ها روایت جمعی از نیروهای گردان حمزه است که به صورت روزشمار درآمده و حاوی آلبوم‌های عکس، جدول کادر تشکیلات گردان و خاطرات رزمندگان در هر عملیات است. این کتاب اولین نمونه کامل یگان‌نگاری در سطح گردان از تاریخ دفاع مقدس است. 

از همه کسانی که ما را در تدوین این مجموعه یاری کردند سپاسگزارم و از خدا برایشان طلب خیر دارم. 

براساس این گزارش،  این کتاب به کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) از اردیبهشت 1365 تا شهریور1367 پرداخته است.

در برشی از این کتاب آمده است: سقوط منطقه شلمچه و تداوم حملات دشمن در سایر مناطق و احتمال حمله به جزایر مجنون، به عنوان آخرین منطقه‌ای که در جبهه‌های جنوبی همچنان در اختیار قوای نظامی ایران قرار داشت، باعث شد تا ضرورت تخلیه دو جبهه ماووت و حلبچه در غرب کشور و انتقال نیروها به جنوب مورد توجه قرار گیرد. چنان ‌که پیش از این اشاره شد گسترش و زمین گیرشدن نیروهای سپاه در خطوط پدافندی در طول1200 کیلومتر مرز علاوه بر اینکه قدرت آفندی سپاه را کاهش داده بود، بر توانایی پدافندی این نیرو تأثیرات فراوانی گذاشته بود. به عبارت دیگر استراتژی دشمن از پدافند به آفندی تغییر کرده بود و به طور طبیعی نیروهای خودی در مواضع پدافندی قرار گرفته بودند. تمرکز نیرو برای مقابله با تهاجمات دشمن ضروری بود بنابراین ... /826/د102/ق

کتاب و ادبیات , سپاه محمد رسول الله(ص) , هفته دفاع مقدس , دفاع مقدس , سردار سرتیپ حسین دهقان , لشکر 10 سید الشهدا(ع) ,

ارسال نظرات