۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۶۴۹۰۰

نشست شواری همبستگی پاکستان با نماز وحدت پایان یافت

نشست شواری همبستگی پاکستان با نماز وحدت پایان یافت
جلسه شورای همبستگی ملی پاکستان با حضور ۱۵ حزب مذهبی سیاسی این کشور به ریاست دکتر صاحب زاده ابو الخیر جمعیت علمای (نورانی) پاکستان و رئیس این شورا در لاهور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در این جلسه لیاقت بلوچ؛ نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان، حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی؛ دبیر شورای علمای شیعه پاکستان، مولوی سید ضیاء الله شاه بخاری؛ امیر متحد جمعیت اهل حدیث پاکستان، پیر غلام رسول اویسی؛ رئیس نهضت اویسیه پاکستان، علی رضا نقوی؛ سازمان امامیه پاکستان، سید محمد گیلانی؛ عضو ارشد جمعیت علمای پاکستان، میر آصف اکبر؛ عضو ارشد منهاج القرآن پاکستان و جمعی دیگر از علما حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این جلسه اظهار داشتند در پشت فتنه مذهبی اخیر پاکستان آمریکا، اسرائیل و هندوستان بوده اند، زیرا قدرت پاکستان برای این قدرت های ضد اسلامی قابل تحمل نیست.

علمای برجسته شیعه و سنی در ادامه افزودند: ما اعلام می کنیم که ما با نهضت آزادی خواهان کشمیر ایستاده ایم و آزادی کشمیر را راه حل مسأله کشمیر می‌دانیم و یقین داریم که فلسطین برای فلسطینی ها است و اسرائیل یک رژیم غاصب کودک کش است که قدرت های استعماری او را برای تکمیل اهداف خود به وجود آوردند.

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان همچنین اعلام کردند که امنیت در جهان فقط با نابودی اسرائیل ممکن است و از کشورهای اسلامی که با این رژيم روابط دارند میخواهیم که روابط خود را با این رژیم کودک کش قطع کنند تا تمام مسلمانان با اتحاد و وحدت برای آزادی قدس و فلسطین تلاش کنیم.

در پایان این نشست، شرکت کنندگان نماز ظهر و عصر را به عنوان نماز وحدت به امامت رئیس شورای همبستگی ملی و جمعیت علمای (نورانی) پاکستان برگزار کردند./پ202/ق
 
نشست شواری همبستگی پاکستان با نماز وحدت پایان یافت
ارسال نظرات