۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۶۱۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران عنوان کرد؛

قرائت همگانی زیارت اربعین تداعی کننده حماسه پیاده روی اربعین حسینی

قرائت همگانی زیارت اربعین تداعی کننده حماسه پیاده روی اربعین حسینی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، قرائت زیارت اربعین در روز اربعین حسینی از سوی آحاد ملت ایران را تداعی کننده حماسه عظیم پیاده روی اربعین حسینی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، این روز ارزشمند را نماد حق طلبی و ظلم ستیزی امت اسلام در برابر ظلم دشمنان دین و اهل بیت(ع) دانست.

وی با بیان این که حماسه عظیم اربعین حسینی در سال های اخیر چنان عظمتی در جهان به پا کرد که نورانیت این روز هیچ گاه خاموش شدنی نیست، افزود: ممکن است به ظاهر امسال توفیق پیاده روی اربعین حسینی به دلیل شیوع ویروس کرونا ازعاشقان حسینی سلب شده باشد، اما آثار و برکات آن حماسه عظیم همچنان زنده و پویا است.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که این روح مبارزه و مجاهدت در راه خدا هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد، خاطرنشان کرد: دشمنان برای تضعیف عزاداری های حسینی به ویژه در این روزهای کرونایی، تبلیغات گسترده ای انجام دادند، اما عاشقان حسینی ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی عظمت اربعین حسینی را حفظ خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که مراسم عظیم اربعین حسینی به یک حرکت و نماد جهانی تبدیل شده است، تصریح کرد: بیداری که در سال های اخیر به برکت حماسه بیست میلیونی عاشقان حسینی خلق شد، دشمن را متزلزل کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیام های عاشورایی در سایه حرکت عظیم مردم در روز اربعین حسینی جهانی شده است، خاطرنشان کرد: ملت های جهان در طول سال اخیر با حضور خود در راهپیمایی حماسی اربعین نشان دادند که عشق به امام حسین(ع) مرز و نژاد نمی شناسد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز افکار عمومی جهان بیش از پیش تحت تأثیر حادثه عظیم کربلا است، تصریح کرد: علیرغم این که دستگاه های دروغ پراکنی غرب در این ایام با تبلیغات دروغین و پوچ تلاش می کنند ملت های جهان را از حقانیت حادثه کربلا دور کنند، اما اربعین حسینی و حماسه سازی امت اسلامی در این روز توطئه دشمن را خنثی و بر عظمت این روز افزود.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که همه ما باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید در روز اربعین با خواندن زیارت نامه اربعین، با آن حضرت و آرمان های متعالی نهضت حسینی پیمان دوره ببندیم.

امام جمعه نوشهر با بیان این که یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان در اربعین حسینی امسال برگزار کرد، ادامه طرح کمک مؤمنانه است، تصریح کرد: در شرایطی که مردم ما به دلیل مشکلات اقتصادی در تنگناهای شدیدی قرار دارند، دستگیری از آنها و کاهش آلام و مشکلات قشر محروم جامعه حرکت بسیار ارزشمندی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در این شرایط سخت اقتصادی به طور اقدامی ارزشمند و خداپسندانه است، گفت: باید چنین اقدامات ارزشمندی در جامعه اسلامی بیش از پیش تقویت شود./950//302/خ

ارسال نظرات