۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۶۵۶۱۸
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

دوگانگی در تصمیم گیری مسؤولان، عامل افزایش ابتلا به کرونا

دوگانگی در تصمیم گیری مسؤولان، عامل افزایش ابتلا به کرونا
مازندران - حجت الاسلام شکریان از بی توجهی مسؤولان در جلوگیری از مسافرت ها به شدت انتقاد کرد و گفت: دوگانگی در تصمیم گیری مسؤولان، عامل افزایش ابتلا به کرونا در کشور است.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از بی توجهی دولت در جلوگیری از حجم وسیع مسافرت ها در روزهای پایانی آخر هفته به شدت انتقاد کرد.

وی با بیان این که متأسفانه مسؤولان در حالی تأکید بر تعطیلی عزاداری ها و ماندن در خانه دارند که متأسفانه هیچ تدبیری برای جلوگیری از ورود مسافر به شمال کشور گرفته نشده است، افزود: مردم مازندران قربانی بی تدبیری مسؤولانی شدند که بسترهای لازم را برای مسافرت های غیر ضروری مردم فراهم می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسؤولان ذی ربط از امروز شاهد هجوم مسافران به شهرهای شمالی کشور هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که وضعیت همه مناطق کشور از لحاظ همه گیری کرونا قرمز است شاهد گسترش سفر به این مناطق هستیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که این دوگانگی در تصمیمات مسؤولان به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، تأکید کرد: اگر عزاداری و پیاده روی اربعین در شرایط کرونایی ممنوع است، پس مسؤولان باید سفر های غیرضروری برای عده ای خوش گذران به مناطق شمالی کشور را نیز ممنوع کنند.

حجت الاسلام شکریان به تجربه تلخ افزایش بیماران کرونایی در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم هشدارهای متعدد علما و دلسوزان کشور، نه تنها جلوی مسافرت ها به شمال کشور گرفته نشد بلکه حتی برای تردد آسان مسافران جاده های منتهی به شمال نیز یک طرفه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مراسم دهه نخست ماه محرم ععلیرغم همه تلاش های دشمن و برخی فرطلبان داخلی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، خاطرنشان کرد: در آماری که مسؤولان وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد استان بوده این در حالی است که در ایام تعطیلات، هیچ اصول بهداشتی در مناطق گردشگری و توریستی استان از سوی مسافران رعایت نشده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسافرت های بی رویه و بی تدبیری مسؤولان در این خصوص، بر آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور افزوده است، بیان داشت: هیأت های مذهبی، مساجد و عزاداری ها را به بهانه شیوع ویروس کرونا تعطیل می کنند، اما سواحل، مناطق توریستی و گردشگری استان حتی در شرایط قرمز کرونایی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که مسؤولان باید به این دوگانگی پایان دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه ورود گسترده مسافران به شمال کشور در تعطیلات پایان هفته، مردم این مناطق را با خطر جدی بیماری مواجه خواهد کرد.

وی با بیان این که نمایندگان مازندران در مجلس شورای نیز در نامه ای به رییس جمهور خواستار جلوگیری از ورود مسافر در تعطیلات پایان هفته به استان شدند، تصریح کرد: متأسفانه مسؤولان در حالی برگزاری مراسم عزاداری را خطرناک و عامل شیوع ویروس کرونا می دادند، اما به راحتی بستر را برای مسافرت های غیر ضروری فراهم می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که به طور حتم این تصمیمات غلط خسارت های جبران ناپذیری را برای کشور در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: برای مردم این تصمیمات دوگانه قابل پذیرش نیست و مسؤولان باید در خصوص تعطیلی عزاداری ها و عدم جلوگیری از ممسافرت های غیر ضروری پاسخگو باشند./950//302/خ

ارسال نظرات