۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۶۵۶۲۸
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

حکمرانی مجازی غرب برای بردگی جوامع/ جوانان در قتلگاه مجازی رها شده‌اند

حکمرانی مجازی غرب برای بردگی جوامع/ جوانان در قتلگاه مجازی رها شده‌اند
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به حکمرانی مجازی دیکتاتورهای جهان برای بردگی جوامع از رها کردن جوانان در فضای نابسامان مجازی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، امشب در سخنرانی خود در شب اربعین حسینی که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، به تبیین آثار و برکات زیارت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: یکی از عبادت­‌هایی که در فرهنگ اهل بیت(ع) تأکید شده و هیچ عبادتی تا این اندازه برای آن آثار و ثواب ذکر نشده زیارت سیدالشهدا است.

آیت الله میرباقری با بیان این که در روایات ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) با ثواب اعمال حج مقایسه شده است، گفت: هر فردی می خواهد از گناهان و مسائل دنیوی و حکومت اولیای طاغوت به سوی درگاه خداوند روی بیاورد، به حج خانه خدا می رود؛ در حالی که ثواب هر قدم زائر امام حسین(ع) ثواب حج را دارد و ثواب زیارت امام حسین(ع) ثواب هفتاد هزار حج مقبول است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: در گذشته نظام اجتماعی برده داری حاکم بوده و افراد نذر برای حریت برده ها داشته اند؛ در حالی که ثواب هر قدم زائر امام حسین(ع) ثواب آزادی یک برده را دارد؛ از این رو زائر امام حسین(ع) هم خود را از اولیای طاغوت و بردگی شیاطین و آتش نجات می دهد و دیگران را به این مسیر دعوت می کند.

وی با بیان اینکه در دوران نوین مدرنیته و حکمرانی مجازی قرار داریم و شکل بردگی عوض شده است، گفت: در این دوران غربیان بردگی نوین گسترش و توسعه داده اند و قصد دارند تمام جوامع بشری را به بردگی خود در بیاورند، تا اینکه به امیال و خواسته های خود برسند.

آیت الله باقری با بیان اینکه دیکتاتورهای جهان با حکمرانی فضای مجازی قصد دارند جوامع بشری را به اوج بردگی خود برسانند، گفت: زیارت امام حسین(ع) و پیاده روی اربعین سبب نجات از بردگی مستکبران جهان است.

وی با بیان اینکه تجمع اربعین شیعیان  سبب شده است که قدرت مستکبرین جهان به مخاطره بیفتد، گفت: صهیونیست­ها درصددند که از هر طریق شده نگذراند شیعیان در سایه تجمع اربعین به اتحاد و همدلی  برسند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز داشت: امسال غربگرایان و نفوذی ها خوشنودی خود را از اینکه مانعی برای پیاده روی شیعیان در اربعین به وجود امده است؛ ابراز کردند و ما نیز نگرانی خودمان از این موضوع اعلام  می کنیم.

وی با بیان اینکه به سبب شیوع ویرویس محنوس کرونا، امسال بسیاری از جاماندگان پیاده روی اربعین هستند، گفت: باید امسال التجاء و التماس و شکوه به درگاه الهی از وجود آمدن این شرایط داشته باشیم.

آیت الله میرباقری با انتقاد از رسانه ملی برای عدم پوشش مراسم پیاده روی امسال گفت: امسال رسانه ملی کشور اقدام به بایکوت خبری پیاده روی اربعین کرده است، مردم ایران هوشیار و با فرهنگ هستند که با وجود ویروس کرونا به پیاده روی اربعین روی نیاورند؛ در حالی که مناسب بود فضای این مراسم برای مردم ایران ترسیم می کردند تا اینکه افسوس و حسرت در دل آنها بیشتر شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: دو ماه دانش آموزان و دانشجویان در قتلگاه مجازی رها شدند و آنها با همه مسائل فضای نا امن مجازی آشنا شده اند و از این رو باید در این روزها فضای عاشورایی و اربعینی برای نسل جوان ترسیم شود، تا جلوی آسیب های این فضا گرفته شود./998/پ202/ق

ارسال نظرات