۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۷۰۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

شناخت گذشته نظام استکباری، مانع فریب لبخند آمریکایی خواهد شد

شناخت گذشته نظام استکباری، مانع فریب لبخند آمریکایی خواهد شد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که آمریکایی ها به دنبال استعمار و استثمار ملت ها هستند، گفت: با شناخت گذشته آمریکا از لبخند آنها فریب نخواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: مراسم اربعین امسال با توجه به شرایط موجود کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیأت های مذهبی، عزاداران و مساجد برگزار شد.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند همه ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، افزود: مراسم دهه پایانی ماه صفر نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به در پیش بودن هفته وقف اشاره کرد و با اشاره به این که وقف یکی از راهبردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی جامعه اسلامی است، گفت: وقف را باید خیلی جدی بگیریم چون صدقه جاریه است و باید بخشی از سرمایه خود را برای همیشه به صورت وقف قرار بدهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به جنگ آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و با بیان این که دشمنان ما تلاش می کنند به هر بهانه ای جنگ را به مرزهای کشورمان بکشانند، تصریح کرد: همان طور که مقامات نظامی و ارشد کشورمان تأکید کردند حفظ امنیت، خط قرمز کشورمان است.

وی در بخش دیگری از سخنان شناخت گذشته برای تصمیم گیری در خصوص آینده را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر گذشته را به خوبی بشناسیم می توانیم با تصمیم گیری مناسب جلوی تحریف ها را بگیریم.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر در خصوص گذشته افراد و دولت ها اطلاع نداشته باشیم نمی توانیم در شرایط فعلی تصمیم صحیحی بگیریم، گفت: شناخت گذشته سیاه و سرشار از جنایت آمریکایی ها در تصمیم گیری مناسب در شرایط فعلی بسیار اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، امام راحل و مقام معظم رهبری را بهترین آمریکا شناس معرفی کرد و افزود: اگر امروز می بینیم مقام معظم رهبری این گونه نسبت به جنایت، توطئه و بدعهدی آمریکایی ها هشدار می دهند به دلیل شناخت ایشان از گذشته آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به طرح کاپیتولاسیون آمریکایی اشاره کرد و آن را سند بردگی تحمیل شده از سوی آمریکایی ها به ملت ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه این سند پیش از انقلاب اسلامی از سوی رژیم منحوس پهلوی امضاء شد و این نمونه ای از جنایت آمریکایی ها علیه ملت ها است.

امام جمعه ساری با بیان این که آمریکایی ها با چنین طرح هایی به دنبال استعمار و استثمار ملت ها بودند، خاطرنشان کرد: اگر گذشته آمریکا را بشناسیم به هیچ عنوان از لبخند آمریکا فریب نخواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در مذاکرات هسته ای نسبت به بدعهدی آمریکایی ها به مسؤولان هشدار دادند، افزود: آمریکایی ها منابع ما را غارت کردند و جوانان ما را کشتند و نوکرهای خودشان را به عنوان شاه به ملت ایران تحمیل کردند.

وی با بیان این که شناخت گذشته برای این است که ما در آینده چگونه تصمیم گیری کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید شناخت کافی از گذشته داشته باشد و بداند این قدرت های کثیف استکباری چه بر سر ملت ها آورده اند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات