۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۶۵۸۲۹
استاد حوزه علمیه:

آموزش سواد رسانه ای به یکی از دروس حوزوی تبدیل شود

آموزش سواد رسانه ای به یکی از دروس حوزوی تبدیل شود
کرمانشاه - حجت الاسلام و المسلمین عربیان با اشاره به فراگیر شدن فضای مجازی در جامعه بشری گفت: باید آموزش سواد رسانه ای به یکی از دروس حوزوی تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان کرد: فضای مجازی به مانند یک چاقوی دو لبه است که هم می تواند کارآمد و مفید باشد و هم به عنوان وسیله و ابزاری خطرناک برای متلاشی کردن جامعه ایفای نقش کند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه فضای مجازی اکنون به بخشی از زندگی بشر تبدیل شده است، عنوان کرد: گستردگی فضای مجازی در جهان به حدی است که بر روی روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... تاثیرات خود را گذاشته است و کسی نیز نمی تواند منکر این وضعیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان با تاکید بر اینکه فضای مجازی نیازمند یک مدیریت صحیح و تخصصی است، گفت: با داشتن یک مدیریت صحیح و درست می توان تهدیدهای فضای مجازی را به بهترین فرصت ها تبدیل کرد.

وی در ادامه افزود: امروز فضای مجازی می تواند در حوزه تبلیغ دین بسیار کارآمد باشد. اکنون حوزویان ضمن مدیریت فضای مجازی از آن باید بتوانند بعنوان یک فرصت ناب برای انتشار مفاهیم و داشته های اسلامی به سراسر جهان استفاده کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که فضای مجازی انحصاری در دست بیگانگان قرار بگیرد، گفت: اگر در بحث مدیریت فضای مجازی وضعیت منفعل به خود بگیریم، بی شک در این نبرد و تقابل فرهنگی بی شک بازی را به دشمن خواهیم باخت.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر امروز طلاب باید در بحث فضای مجازی و سواد رسانه ای تلاش بسیاری داشته باشند و بخش اعظم فعالیت های دینی و تبلیغی خود را به این فضا منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری فضای مجازی بسیار بیشتر از آن است که فکر می کنیم، تاکید کرد: اگر آمارهای دسترسی مردم و جامعه به فضای مجازی را بررسی کنیم متوجه می شویم که روزانه و حتی به صورت لحظه ای میلیون ها خبر، گزارش، عکس و... در فضای مجازی منتشر می شود.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید آموزش فضای مجازی و سواد رسانه ای به یکی از دروس حوزوی تبدیل شود، گفت: امروز می طلبد که حوزه های علمیه از پتانسیل های فضای مجازی به سود انتشار داشته ها و مفاهیم دینی و ... استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان بیان داشت: بنابراین بخشی از درس طلاب در حوزه های علمیه باید به بحث رسانه و فضای مجازی اختصاص یابد تا بتوانیم ضمن اینکه از این فرصت در انتشار مفاهیم دینی به سراسر جهان استفاده کنیم، بلکه در مقابل افکار و باورهای نادرست که در فضای مجازی دست به دست می گردد، جبهه ای فرهنگی و عقیدتی ایجاد نماییم./1400//310/خ

ارسال نظرات