۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۸۵۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) کنگاور:

دشمن با ترویج خرافات به دنبال تخریب جایگاه ائمه اطهار و شریعت است

دشمن با ترویج خرافات به دنبال تخریب جایگاه ائمه اطهار و شریعت است
کرمانشاه - مدیر مدرسه علمیه کنگاور گفت: دشمنان دین خدا با ترویج خرافات به دنبال تخریب جایگاه ائمه اطهار و بزرگان دین و ایجاد یک دیوار بی اعتمادی بین جامعه و دین هستند.

حجت الاسلام پیام ملکی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) کنگاور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان داشت: یکی از مباحثی که همواره باعث حاشیه سازی برای دین به ویژه مذهب حقه شیعه شده، برخی از احادیث است که بدون هیچ تحقیقی در صحت یا عدم صحت آن از زبان کسانی که کمترین آشنایی با دین دارند، بیان می شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور گفت: در دین اسلام و به ویژه در سیره ائمه اطهار علیهم السلام احادیث بسیار و بی شماری داریم که این احادیث روشنی بخش مسیر زندگی بشریت است و به کار بستن آن زمینه عاقبت بخیری در دنیا و آخرت می گردد.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با این وجود از صدر اسلام برخی از چهره های نفاق و توطئه برای تضعیف اسلام و نیز جایگاه رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام دست به تحریف و حتی ساخت احادیث جعلی می زدند.

حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اکنون نیز برخی از افراد از روی ناآگاهی جملات و روایاتی را به ائمه اطهار و بزرگان دین نسبت می دهند که همین امر باعث می شود که در اساس دین باعث ایجاد یک تشویش شویم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور با اشاره به اینکه تشخیص صحت احادیث نیازمند آشنایی با علم حدیث دارد، گفت: متاسفانه در فضای مجازی و حتی در نشریات مکتوب گاهی در گفتگوها و مباحث افراد شاهد روایت برخی از احادیث به نقل از ائمه اطهار هستیم که گوینده هیچ اطلاعی از صحت یا عدم صحت آن ندارد.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان داشت: یکی دیگر از مواردی که در سالهای اخیر در جامعه بسیار رواج یافته است، انتشار برخی مطالب خرافاتی است که با کمی تحقیق می توان ریشه و علت ساخت این مطالب را به خوبی پیدا کرد.

حجت الاسلام ملکی ادامه داد: برای نمونه گاهی در فضای مجازی می بینیم که نامه هایی دست به دست می شود که در آن نام ائمه اطهار و اسماء متبرکه بیان شده است و مخاطب را مجبور به خواندن و ارسال آن به دیگران می کنند و سپس به مخاطب وعده می دهند که چنین می شود و چنان.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور تصریح کرد: بعد از مدتی طرفین از ارسال این نامه ها  نوشته ها نتیجه نمی گیرند و به صورت غیرمستقیم به نوعی به ذهن فرد اینگونه القا می شود که دین و... یک ساخته ذهنی است.

وی عنوان داشت: این کار یک سیاست بسیار زیرکانه و شیطانی از سوی دشمنان دین خداست، زیرا می خواهند با ترویج این خرافات هم نام و جایگاه ائمه اطهار علیهم السلام را تخریب کنند و هم اینکه یک دیوار بی اعتمادی بین دین و جامعه ایجاد نمایند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت دقت و بصیرت در این موارد، گفت: باید همانگونه که اسلام انسان را به تعقل در زندگی دعوت کرده است، در هر کاری تعقل کنیم زیرا همین تعقل باعث می شود که از یک سو دشمن به برنامه های خود نرسد و از سوی دیگر جایگاه بزرگان دین آسیبی نبیند./1400//210/خ

ارسال نظرات