۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۶۰۷۳
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد؛

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه

برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام خدائی از برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر در امامزادگان باقریه بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام دادخدا خدائی، امروز در جمع خبرنگاران استان، با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع)، اظهار داشت: این مراسم از ۱۵ مهرماه آغاز شده و به مدت ۱۱ شب ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال جاری محدودیت‌های بسیاری در برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر داشتیم و به خاطر همین محدودیت‌ها در روز اربعین حسینی پیاده‌روی جاماندگان اربعین به سمت بقاع متبرکه ازجمله امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار نشد.

حجت‌الاسلام خدائی اضافه کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفته شد امسال زیارت اربعین با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی قرائت شود در این راستا در اربعین امسال مراسم اربعین و قرائت زیارت اربعین در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

وی ادامه داد: در سالروز رحلت امام حسن مجتبی (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) مراسم سخنرانی و مداحی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به برگزاری مراسم روز شهادت امام رضا (ع) در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: به‌طور یقین سلامت زائران و عزاداران حسینی برای ما اولویت بیشتری دارد.

وی تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری را از الزامات دانست و خاطرنشان کرد: در دهه پایانی ماه صفر نیز تضمین سلامت عزاداران و مردم از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران استان است بنابراین همه موظف هستند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دهند و آن را به‌دقت اجرا کنند.

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به هزینه برگزاری عزاداری دهه آخر ماه صفر، افزود: عزاداری دهه آخر ماه صفر از محل موقوفه حاج جعفر سربیشه‌ای در امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می‌شود.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند اظهار داشت: اکنون مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر از ساعت 6 تا 7 صبح در محل حسینیه امام رضا (ع) در حال برگزاری است و هزینه این مراسم هم از محل موقوفه امیر اسماعیل و امیرمحمد ابراهیم تأمین می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات