۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۶۳۰۰
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:

اجرای پروتکل‌های بهداشتی وظیفه شرعی و حق الناس است

اجرای پروتکل‌های بهداشتی وظیفه شرعی و حق الناس است
اصفهان - استاد حوزه علمیه برلزوم جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی وظیفه شرعی وآلوده کردن دیگران حق الناس است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد پنجشنبه شنبه شب در ویژه برنامه سفرنامه که به مناسبت شهادت پیامبراکرم (ص) در موکب علی ابن باقر (ع) کاشان برگزار شد، گفت: یکی از هدیه‌های اواخر ماه صفر زیارت نامه و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد است.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم (ص) و همه انبیاء الهی می‌فرمایند، مردم را با عمل خود به خیر دعوت کنید، افزود: اگر بالاترین حرف و استدلال منطقی را هم داشته باشیم، اما درعمل بر خلاف حرف خود عمل ‌کنیم هیچ دستاوردی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: شهید مطهری می‌فرماید، انبیاء الهی بیش از آنکه به مغز و فکر و اندیشه مردم نفوذ کنند، به قلب و جان و روح و احساس مردم نفوذ کردند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در جامعه امروز حرف و شعار جای عمل را گرفته است، اظهار داشت: قرآن و رفتار و سیره پیامبر و اهل بیت (ع) را باید در میدان عمل پیاده کرد، چرا که پیامبر با اعمال خود انسان‌ها را متحول کرد.

استاد حوزه علمیه پیامبراکرم (ص) را مظهر مهربانی و رحمت و عفو و گذشت دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) با همین ویژگی‌ها دل‌ها را تسخیر کرد، اما همین پیامبر می‌فرماید، هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: اگر ذره‌ای از رفتار و کردار و گفتار اهل بیت (ع) در زندگی ما بروز و ظهور داشت تمامی مشکلات جامعه حل شده بود، اما متأسفانه با سیره اهل بیت (ع) فاصله گرفته ایم.

وی در ادامه یکی از وظایف شرعی و انسانی و قانونی همه مردم را رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی دانست و ابراز داشت: پیشگیری مقدم بر دارو و درمان است.

استاد حوزه علمیه رعایت فاصله گذاری و مسافرت و دید و بازدید‌ها و رعایت حقوق شهروندی و ماسک زدن را وظیفه شرعی همه مردم دانست و گفت: عدم رعایت موارد بهداشتی و مبتلا کردن دیگران به بیماری کرونا خستگی و فرسودگی کادر پزشکی را به همراه دارد.

به گفته وی مقابله با ویروس کرونا و ریشه کنی این ویروس منحوس نیاز به بسیج عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احترام به محدودیت‌های اعلام شده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با تقدیر از زحمات سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان ها، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بزرگترین کمک به کادر پزشکی بیمارستان‌ها است.

وی عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را حق الناس دانست و افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آلوده کردن دیگران به ویروس کرونا و خسته کردن کادرپزشکی حق الناس است و فردای قیامت باید پاسخگو بود.

استاد حوزه علمیه بر لزوم جدی گرفتن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به عنوان یک وظیفه شرعی، عرفی، اخلاقی، عقلانی و بهداشتی باید جدی گرفت تا از موج سوم شیوع کرونا عبور کنیم./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات