۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۶۶۳۸۰

استقرار ۳۲ روحانی مبلغ در روستا‌های شهرستان قاینات

استقرار ۳۲ روحانی مبلغ در روستا‌های شهرستان قاینات
خراسان جنوبی - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات از فعالیت فرهنگی تبلیغی ۳۲ روحانی مبلغ مستقر و طرح هجرت در روستا‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد علی پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین، امروز در مراسم معارفه حجت‌الاسلام محمد محمدپور نادی، روحانی مستقر محمدآباد علم، از فعالیت ۳۲ روحانی مستقر و طرح هجرت با رویکرد فعالیت‌های مذهبی اجتماعی محور در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط حساس جامعه و تهاجم شدید فرهنگی، وظیفه روحانیون در روستاها بسیار خطیر و سنگین است.

حجت‌الاسلام علی پور تصریح کرد: روحانیون در روستاها باید منویات مقام معظم رهبری را برای مردم خصوصاً قشر جوان تبیین کنند و پلی باشند برای جذب بیشتر قشر نوجوان و جوان به سنگر معنوی مساجد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین خاطرنشان کرد: روحانیون مستقر نقش بسزایی در تعمیق ارزش‌ها و احکام دینی در مناطق روستایی و محروم دارند.

حجت‌الاسلام علی پور، ضمن یادآوری مشکلات زندگی در روستاها تصریح کرد: این‌که روحانیون خود و خانواده‌هایشان با حضور در مناطق محروم روستایی و با کمبود حداقل امکانات به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پردازند کار فرهنگی بزرگی است و باید دستگاه‌های فرهنگی و مردم روستا قدردان باشند.

وی گفت: به‌منظور بهره‌مندی از شبکه تبلیغی گسترده در روستاها و به دنبال ترویج ارزش‌های الهی و گسترش مبانی دینی در جامعه، ۳۲ روحانی مستقر تحت پوشش این اداره مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام علی پور، با اشاره به وظایف روحانیون مستقر در محل تبلیغ خود، اظهار کرد: تبیین معارف تابناک اسلام ناب محمدی (ص) با موضوع قرآن کریم و سیره پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت (ع)، معرفی شخصیت، مبانی فکری و اندیشه‌های دینی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره)، رعایت تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نام‌گذاری هر ساله معظم له جهت کاربردی کردن اهداف آن در حد امکان و توجه به نیازهای فرهنگی منطقه پس از بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی و مشورت با معتمدین محل، نخبگان علمی منطقه و جلب حمایت مسئولان و استفاده از امکانات نهادها از وظایف این روحانیون است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان سخنی از مقام معظم رهبری که فرموده: «ما باید تبلیغ را به بهترین شکل سازمان‌دهی کنیم»، تصریح کرد: این مبلغین در روستاهای محروم برای تبلیغ دین اسلام فعالیت می‌کنند و ان‌شاءالله تلاش داریم تا این تعداد را افزایش دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات