۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۶۵۴۸

اعتراض مردم بحرین به عادی‌سازی روابط با اسرائیل

اعتراض مردم بحرین به عادی‌سازی روابط با اسرائیل
مردم بحرین به اولین سفر هیئت اسرائیلی به کشورشان و توافقات انجام شده با تل‌آویو اعتراض کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ده‌ها نفر از مردم بحرین در اعتراض به اولین سفر هیئت اسرائیلی به کشورشان و توافقات انجام شده با تل‌آویو در منامه تجمع و اعتراض کردند.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین بزرگترین حزب مخالف این کشور تصاویر این تجمع را در صفحه رسمی توئیتر خود منتشر کرد.

معترضان پرچم‌های بحرین و فلسطین و پلاکاردهایی با نوشته‌های “توافق با صهیونیست‌ها اعتبار ندارد”، “اسرائیل نابود شود، صهیونیست‌ها از خاک ما خارج شوند، توافقات شما اعتبار ندارد” در دست داشتند.

شبکه تلویزیونی اللؤلؤ نیز در توئیتر خود تصاویر مربوط به حمل پلاکاردهایی با نوشته “عادی سازی روابط خیانت است، خرد کردن مردم است” را منتشر کرد.

پیش از این وزارت امور خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روابط دیپلماتیک میان بحرین و اسرائیل با امضای توافق‌نامه‌ای توسط مقامات دو کشور در منامه رسما آغاز شد.

بر اساس این بیانیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل طی تماس تلفنی با عبداللطیف الزیانی گفته است: “با برداشتن گام‌های بزرگ به روند صلح شتاب می‌بخشیم”.

همچنین به گزارش روزنامه «امروز» اسرائیل نیز مقامات بحرین و اسرائیل تاکید کردند که توافق‌نامه مذکور به ایجاد صلح کامل میان دو کشور و گشایش متقابل سفارتخانه‌ها منجر خواهد شد.

مائیر بن شاباط رئیس شورای امنیت که در راس هیئت اسرائیل به بحرین سفر کرده است، طی سخنانی در مراسم امضا گفت: “از امروز اعضای یک خانواده هستیم”.

بحرین چهارمین کشور عربی پس از مصر، اردن و امارات متحده عربی است که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل توافق کرده است.

ارسال نظرات