۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۷۹۵۳
معرفی کتاب؛

آمریکا محور شرارت

آمریکا محور شرارت
انتشارات مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کتاب «غرب از رؤیا تا واقعیت: آمریکا، محور شرارت» را که نوشته داوود رجبی نیا بوده به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، دولت ایالات متحده امریکا در سال های قرن بیستم و در پرتو شعارهایی نظیر مبارزه با تروریسم، برقراری صلح جهانی یا اعطای آزادی به ملت های دنیا، به کشورهای مختلفی در چهار قاره دنیا لشکرکشی کرده است. نکته قابل توجه در مورد این حمله های نظامی این است که علاوه بر ناکامی ارتش پر زرق و برق امریکا در کشورهایی نظیر ویتنام، کوبا و کره، این تهاجم ها به قتل عام میلیون ها غیرنظامی یا روی کار آمدن دولتی نظامی هم سو با سیاست های ایالات متحده انجامیده است که جایگاهی مردمی نیز ندارد. نویسنده این مقاله با نگاهی به جنگ افروزی های گسترده امریکا به ویژه در قرن بیستم، تلاش می کند اهداف پشت پرده این جنگ ها را برای مخاطبان خود توضیح دهد.

از زمان حمله های 11 سپتامبر 2001 به ایالات متحده امریکا، بیشتر مردم دنیا موافقند عاملان این حوادث باید محاکمه شوند، بدون اینکه مجبور باشیم هزاران فرد غیرنظامی را قتل عام کنیم. متأسفانه، رهبران ارتش امریکا همواره قتل عام گسترده شهروندان غیرنظامی را به عنوان بخشی از هزینه های انجام یک جنگ پذیرفته اند. ارتش ایالات متحده، امروزه با کشتار هزاران غیرنظامی در فراسوی مرزهای خود، به دنبال اثبات این امر است که قتل عام شهروندان امریکایی، کاری نادرست است.

رسانه ها مرتب به ما می گویند که تعدادی از ساکنان منطقه خاورمیانه، تنها به دلیل «آزادی» و «رفاه» ما، از ایالات متحده متنفرند. در این میان، آنچه ناگفته باقی مانده است، نقش تاریخی ایالات متحده در منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق دنیاست.

انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، کتاب «غرب از رویا تا واقعیت: آمریکا، محور شرارت» را که نوشته داوود رجبی نیا بوده به چاپ رسانده است.

ساختار کتاب

کتاب «غرب از رویا تا واقعیت: آمریکا، محور شرارت»، دارای فصل بندی مشخصی نیست. عناوین این کتاب به ترتیب عبارت است از: کارنامه مداخله های نظامی امریکا، جهان امریکایی؛ جهان جنگ، اشتهای بی پایان امریکا برای خونریزی، نسل کشی در حرکت آهسته، سیاست خارجی واشنگتن: زیاده خواهی با دست های بسته، دولت ایالات متحده، فضا را به عنوان یک میدان جنگ می بیند، ماشین جنگی ایالات متحده؛ گران قیمت و هراس انگیز، هزینه های سرسام آور ارتش های جهان، خصوصی سازی جنگ آخرالزمان در راه است! [فاجعه اتمی]، بمب های خوشه ای؛ یادگار ما در سراسر دنیا، جهانی سازی نظامی گری، افزایش حمله های تروریستی، چند سال پس از «جنگ علیه تروریسم»، التهاب در خاورمیانه، بمب گذاران انتحاری ما، فروپاشی اخلاقیات غربی، قانونی شدن شکنجه، روح ملت ما را به تاراج می برد، و اینک مادری لباس رزم می پوشد، نفت یا امنیت اسراییل؟، چگونه جنگ مداوم به روش زندگی امریکایی تبدیل شده است؟، محور شرارت، سیاسی سازی خشونت، نظامی گری فزاینده امریکا در افریقا.

ویژگی های اثر

1. پرداختن به مسائل آمریکا

2. بررسی تفصیلی مداخلات آمریکا در منطقه

3. پرداختن به مسأله جهانی سازی

4. نقش آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی

5. بررسی به تاراج بردن اموال کشورها توسط آمریکا

جمع بندی

کسانی که علاقه مند به مباحث غرب خصوصا آمریکا هستند با خواندن این کتاب می توانند با آمریکا و نقش آن در التهابات منطقه به خوبی آشنا شوند.

برشی از کتاب

در صفحه 87 درباره فروپاشی اخلاقی آمریکا این مطالب آمده است:

ما با چیزی روبه رو هستیم که به نظر می آید یک ماجرای جدید باشد: سربازان امریکایی زیر پوشش جنگ، در حال کشتن غیرنظامیان هستند. به تازگی، چند تن از سربازان امریکایی به جرم قتل غیرنظامیان افغان برای تفریح و سرگرمی و جمع آوری غنایمی چون انگشت دست و جمجمه دستگیر شده اند.

این تحول در پی درز کردن ادعای [پخش شده از] یک فیلم ویدئویی نیروی زمینی امریکا به وسیله بردلی مانینگ رخ داده است که در آن نشان داده می شود سربازان امریکایی کنترل کننده بالگردهای بدون سرنشین، هزاران مایل دورتر، با اهرم کنترل بازی های ویدئویی تفریح می کنند و تعدادی گزارشگر و غیرنظامی افغان را به قتل می رسانند. مانینگ به دلیل اینکه با گزارش یک جنایت جنگی به مردم امریکا، وجهه دولت و ارتش خود را لکه دار کرده است، دستگیر شد.

غرب شامل اسراییل نیز می­شود و در این کشور، داستان های هراس و وحشتی در گستره شصت سال وجود دارد. با این حال، اگر شما کوچک ترین اشاره ای به این وحشت افکنی ها بکنید، اعلام می شود که شما سامی ستیز هستید. همان طور که مقام های اسراییل گفته­اند، ما با فلسطینی ها همان کاری را می کنیم که امریکاییان با سرخ پوستان انجام دادند.

ارتش اسراییل از سربازان زن استفاده کرده است تا روبه روی نمایشگرهای ویدئویی بنشینند و با اسلحه های خودکار دارای دستگاه کنترل از راه دور، به سمت فلسطینی هایی شلیک کنند که در فاصله هزار و پانصد متری منطقه دورافتاده گتوی غزه، برای کار به کشتزارهای خود می روند. افسوس که این فروپاشی اخلاقیات بسیار گسترده تر از این است.

انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران کتاب «غرب از رویا تا واقعیت: آمریکا، محور شرارت» را در قطع رقعی و 150 صفحه به چاپ رسانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آدرس: قم، بلوار محمد امین، جنب صدا و سیمای مرکز قم، مرکز پژوهش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند./826/ن601/ب1

آمریکا محور شرارت

ارسال نظرات