۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۶۸۱۶۴
امام‌جمعه شیروان:

دست‌یابی به مساجد تراز اسلام و انقلاب درگرو استفاده از نیروهای انقلابی است

دست‌یابی به مساجد تراز اسلام و انقلاب درگرو استفاده از نیروهای انقلابی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام تکمیلی گفت: مساجد ما باید در تراز اسلام و انقلاب باشند و این امر هم با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای انقلابی و جوان امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، امروز در دیدار هیئت‌امنای مسجد امام جعفر صادق (ع)، بر مشارکت و تشریک‌مساعی ارکان اربعه مساجد جهت احیا و اجرای کارکردهای چندگانه مساجد تأکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه نسبت به جذب اقشار خاکستری به‌ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد، افزود: برنامه‌ریزی برای مسجد فقط این نیست که ما در مسجد به نماز جماعت اکتفا کنیم یا مراسم دعا برگزار کنیم؛ بلکه باید هدف‌گذاری شود تا مثلاً پایان سال چند نفر جدید جذب مسجد می‌شوند.

حجت‌الاسلام تکمیلی همچنین با یادآوری اهمیت زیبایی فیزیکی و محیطی مساجد، اضافه کرد: فضای مسجد باید به اندازه‌ای زیبا و جذاب باشد که اگر شخصی برای اولین بار وارد مسجد شد، متمایل شود که مجدداً به مسجد آمده و رفت‌وآمد او به مساجد مداوم باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با اشاره به رسالت ویژه هیئت‌امنای مساجد در این زمینه، بر پیگیری و ایفای صحیح وظیفه از سوی هیئات امنای مساجد تأکید کرد.

وی ادامه داد: اگر کسی وقت و انگیزه برای خدمت در مسجد ندارد، بودنش به‌عنوان هیئت‌امنا حرام است.

حجت‌الاسلام تکمیلی همچنین با اشاره به نقش محوری و مدیریتی روحانی و امام جماعت مسجد، خاطرنشان کرد: روحانی مسجد، مدیر تمام برنامه‌های فرهنگی و عمرانی مسجد است و هیئت‌امنا باید با همکاری و همراهی امام مسجد عمل کند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شیروان گفت: بسیج هم رکن مسجد است و همکاری و تعامل با بسیج نیز به تعالی آن کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: البته بنای کار در مسجد بر تعامل و بر پایه سیستم ولایت است؛ ازاین‌رو باید همکاری ارکان اربعه مساجد با محوریت ولایت باشد.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار کرد: مساجد ما باید در تراز اسلام و انقلاب باشند و این امر هم با برنامه‌ریزی و استفاده از نیروهای انقلابی و جوان امکان‌پذیر است.

وی افزود: امروزه مسجدی که در ماه یک خبر خوب و یک فعالیت مثبت نداشته باشد غیرفعال محسوب می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات