۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۶۲۰
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران خبر داد؛

تقویت همکاری پژوهشی حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران

تقویت همکاری پژوهشی حوزه علمیه و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت تقویت همکاری های پژوهشی میان حوزه علمیه مازندران و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست با جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بر ضرورت تعامل بیشتر دو این مجموعه به منظور تقویت تولیدات فرهنگی و پژوهشی تأکید کرد.

وی با بیان این که حوزه از ظرفیت بالای پژوهشی برخوردار است که می توان از این ظرفیت در جهت همکاری های علمی و پژوهشی میان دو مجموعه بهره گرفت، افزود: با توجه به تولیدات مکتوب بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، تعامل و ارتباط با حوزه علمیه می تواند در غنای تولیدات علمی این مجموعه اثرگذار باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب جوان و مستعدی در مدارس علمیه حضور دارند که در پیشبرد برنامه های مشترک میان حوزه و بنیاد حفظ آثار می توانند اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: می توان از توان و ظرفیت این طلاب علاقه مند در حوزه تدوین تاریخ شفاهی روحانیت استان در نهضت انقلاب و دفاع مقدس بهره گرفت.

حجت الاسلام اسماعیل زاده به اجرای طرح استعداد سنجی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح طلاب مستعد در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و امور فرهنگی به منظور بکارگیری در بخش های مختلف شناسی شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعامل و همکاری مشترک میان بنیاد حفظ و آثار و همچنین حوزه علمیه می تواند در تألیف و تولید کتب مرتبط با جامعه روحانیت و حوزه های علمیه اثربخش باشد، خاطرنشان کرد: این آمادگی برای تقویت سطح همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی حوزه علمیه استان کاملاً وجود دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به نقش پررنگ و ارزنده روحانیت استان در عرصه های مختلف 42 سال اخیر اشاره کرد و گفت: روحانیت و حوزه علمیه استان در جریان نهضت انقلاب و حوادث پس از آن همواره پیشگام و پرچمدار بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به حضور اثرگذار طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: تقدیم بیش از سه هزار و 800 طلبه و روحانی شهید از مازندران در هشت سال دفاع مقدس، گوشه ای از نقش آفرینی این قشر از جامعه در انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش روحانیت و حوزه های علمیه مازندران در دفاع مقدس نیازمند تبیین بیشتر است، تصریح کرد: باید خاطرات، اسناد و تاریخ شفاهی روحانیت استان در دفاع مقدس جمع آوری، تدوین و در اختیار جامعه قرار گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه استان برای تدوین و تألیف کتب مرتبط با نقش روحانیت مازندران در دفاع مقدس کاملاً آماده است، خاطرنشان کرد: در این بخش می توان از توان و ظرفیت طلاب پژوهشگر استان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که روحانیت در همه عرصه ها کنار مردم بوده و از اسلام، انقلاب و نظام دینی دفاع و حراست کرده است، افزود: کارنامه روحانیت و حوزه علمیه مازندران در نهضت انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین سایر عرصه های حساس 42 سال اخیر روشن و شفاف است./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
سلام;پیامرسانی فرمایید:نمایندگان مجلس بموازات توجه دولت به خواست معوقه همسانسازی حقوق بازنشستگان بویژه دروضعیت ثبات ناکافی اقتصادکشور اهتمام وایجادحسن نظرنمایندچنانچه شروع اجرا ازسالیان ماضیه بارمالی وزینی دارد؟اقلاماده واحده مصوب کنندازفروردین سالجاری بجای مهرماه پرداختهااجرایی شوند.تشکر
0
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
ان شاالله بتوان در این عرصه گام های خوبی برداشت
0
0