۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۸۶۹۵
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از کتب ارزشی و فاخر در کشور

ضرورت حمایت از کتب ارزشی و فاخر در کشور
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت حمایت از کتب ارزشی و فاخر در جامعه اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر کل و معاونان اداره کل کتابخانه های استان، تقویت و توسعه فرهنگ کتاب خوانی را عامل رشد علمی جامعه دانست و گفت: اگر فرهنگ کتاب خوانی در جامعه بیشتر شود به طور حتم رشد آن جامعه و مسیر آن به تمدن نزدیک تر خواهد بود.

وی با بیان این که عروج و سقوط تمدن‌ها و ملت‌ها به کتاب و کتابخانه وابسته است، افزود: انقلاب ملت ایران یک انقلاب فرهنگی بوده به همین دلیل باید توجه به کتاب و کتابخوانی در جامعه ما بیشتر تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مسأله کتاب و فرهنگ کتاب خوانی اشاره کرد و گفت: ایشان همواره بر ضرورت توجه به کتاب در جامعه تأکید دارند و این مسأله باید الگوی همگان در جامعه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود همچنین به نقش برجسته علامه طباطبایی در گسترش فرهنگ دینی به ویژه تولید کتاب در جامعه اشاره کرد و افزود: باید جایگاه این فقیه وارسته بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

امام جمعه ساری با بیان این که باید در خصوص نقش علامه طباطبایی در ترویج کتاب و همچنین گسترش علوم دینی در جامعه بیشتر به مردم آگاهی داده شود، خاطرنشان کرد: تألیفات به یادگار مانده از این شخصیت بزرگ، همچون گنجینه ای برای جامعه ما ارزشمند خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تشویق مردم به کتابخوانی تأکید کرد و گفت: در این روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر در خانه حضور دارند، باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم بیشتر از کتاب بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که متأسفانه میانگین کتاب خوانی در کشورمان پایین است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که خوشبختانه کشورمان در عرصه تولید علم و همچنین تدوین مقالات علمی در جایگاه مناسبی قرار دارد، افزود: اما باید در کنار این مسأله، مردم را به خواندن کتاب تشویق کنیم.

وی با بیان این که سطح دسترسی مردم به کتاب باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای استفاده سهل تر مردم از کتاب در جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که کتاب بهترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم به ویژه جوانان است، تصریح کرد: متولیان این حوزه باید دسترسی مردم به کتاب های مناسب را بیشتر تقویت کنند.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که کتب فاخر و ارزشی باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید چنین کتب هایی به راحتی در اختیار عموم مردم قرار گیرد تا آثار مناسبی برای جامعه در پی داشته باشد./950/

ارسال نظرات