۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۶۸۷۲۲

«همه چیز درباره نهال دختر طرخان» منتشر شد

«همه چیز درباره نهال دختر طرخان» منتشر شد
کتاب «همه چیز درباره نهال دختر طرخان» به نویسندگی مصطفی جمشیدی و به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «همه چیز درباره نهال، دختر طرخان» به نویسندگی مصطفی جمشیدی و به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، این رمان، شرح حال دختر جوانی به نام «نهال» است که پدرش جزو متمولین و ثروتمندان بازار شهر مشهد در دوره حکومت پهلوی اول است و در یک خانۀ قدیمی زندگی می‌کند. این خانه قدیمی محل خاطرات و نحوه برخورد او با موضوعات تاریخی آن زمان و ماجرای روزنامه‌نگاری «نهال» است.

«همه چیز درباره نهال دختر طرخان»؛ شرح شاعرانگی «نهال» و مواجهه او با هجوم عوامل رضاشاه به مسجد گوهرشاد در اتفاقات مربوط به کشف حجاب رضاخانی است که در جریان آن، صدها نفر از زائران و مردمی که به حرم رضوی پناه برده بودند، به شهادت رسیدند.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «آقای قمی ناشناس آمد. نوکر وفاداری داشت به اسم مصیب که او را با کالسکه آورده بود دم در ما. بعد فقط ما عبا را دیدیم که کشیده بود دور سرش و سلانه‌سلانه آمد رفت اتاق نماز آقابزرگ دستپاچه بود. یک مرجع تقلید آمده بود خانه یک مقلد... آقابزرگ گفت: «آقا چند روز همین جا بمانید. از مقلد و مراجعه‌کننده و مجلس و وعظ و آجان و مُکّلا و معمم، کلاً راحت آهستید. امن است اینجا. هم دور و پرت و هم امن و امان... اوضاع خوب نیست انگار...» (من گوش ایستاده بودم!)

آقای قمی در جواب گفت: «در شیراز جشن گرفته‌اند و نوامیس مردم را بی‌چادر و چاقچور نمایش داده‌اند. یک مشت مدرسه‌ای را... من نمی‌توانم همین‌طور ساکت بمانم. می‌دانم که فایده‌ای ندارد. این قُلدر جهد کرده مردم را به زانو دربیاورد و بی‌ناموسی را رواج بدهد...»

براساس این گزارش، کتاب «همه چیز درباره نهال دختر طرخان» که در ۲۱۶صفحه، شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۲۳هزار تومان منتشر شده، دومین اثر مصطفی جمشیدی در دو ماه اخیر است که با موضوع قیام خونین گوهرشاد روانه بازار شده است. پیشتر کتاب «گمشدگی» که داستانی براساس زندگی و فعالیت‌های علی‌اصغر حکمت، وزیر معارف دوره پهلوی اول از بانیان و افراد مؤثر واقعه کشف حجاب رضاخانی است، توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده بود.

بنابرین گزارش، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub و یا سایت ammaryar.ir مراجعه کنند./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات